سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ هکتار از باغات بهار به طلای سبز اختصاص دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: ۲۲ هکتار از باغات این‌شهرستان به پسته اختصاص دارد.

عبدالحسین اکبری  با اشاره به اینکه این میزان سطح باغات طلای سبز پسته شهرستان بهار حدود پنج سال پیش کشت‌شده‌اند، گفت: این میزان از باغات‌پسته شهرستان امسال به مرحله باردهی رسیده و نخستین بار دارای بار نوبرانه‌بودند و پسته داشتند.

این باغات در  روستای حسین‌آباد عاشوری و نیز هارون آباد شهرستان بهار واقع شده است.

او گفت: جهادکشاورزی شهرستان بهار برای تغییر الگوی کشت کشاورزی شهرستان برنامه‌ریزی  کرده است که در حال حاضر علاوه بر کاهش منابع آبی، با تغییرات اقلیم در منطقه مواجه هستیم و تغییرات در دمای شب و روز، تغییر کیفیت آب و خاک و سایر عواملی که در رشد گیاهان مؤثر هستند، لزوم شناسایی و معرفی الگوی کشت سازگار با اقلیم جدید را بیش از پیش نمایان می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: درخت پسته کم آب بر و مقاوم و سخت است که آب مصرفی برای یک هکتار یونجه برای ۱۸ هکتار پسته جوابگو بوده و این امر حاکی از کم آب بر بودن درخت پسته است.

اکبری گفت: تغییر در الگوی کشت در حوزه محصولات باغی شامل ترویج کشت‌های جدیدی نظیر پسته، زعفران و گل محمدی بوده که این گیاهان علاوه بر مقاوم بودن در برابر کم‌آبی و کیفیت پایین خاک، بازار خوبی دارند و جزء محصولات با درآمد مناسب محسوب می‌شوند و کشت آن‌ها در سال‌های اخیر در منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

او گفت: با توجه به شرایط خشکسالی باید به سمت کشت‌های کم آب بر مختلف، چون گیاهان دارویی، پسته، زعفران، گل‌محمدی و تولید هر گونه محصولاتی که با شرایط خشکسالی سازگار هستند، پیش رفت و با شرایط موجود (راهکار طبیعت محور) بهره برداران کشاورزی خود را وفق دهند.
منبع ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.