سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگهداری از فضای سبز نیازمند تعامل شهروندان است

شهردار شهرکرد گفت: نگهداری از پارک‌ها و فضا‌های سبز احداث شده نیازمند فرهنگ سازی و تعامل شهروندان است.

محمدحسین واحدیان در بازدید از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهری با بیان اینکه فضای سبز بخشی مهمی از سیمای شهر را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: بهره‌مندی شهروندان از فضای سبز در مدیریت شهری ازجمله نیاز‌های مهم شهروندی است و باید برای ایجاد نشاط و شادابی شهر، برنامه‌ریزی شود.

شهردار شهرکرد افزود: در راستای اهداف منطقه مبنی‌بر حفظ، حراست و پاسداشت فضا‌های سبز و ایجاد شرایطی مناسب جهت نگهداری این فضا‌ها و با طراوت شدن بیش از پیش آن‌ها اقدامات ویژه‌ای از جمله بهسازی پارک‌ها و بوستان‌های سطح منطقه، کاشت درخت و درختچه در فضا‌های سبز شهر، هرس درختان، علف زنی، مرتب کردن باغچه‌های مجاور پیاده‌رو‌ها و حذف پاجوش درختان و. مورد توجه بیشتر قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


وی، احداث فضا‌های سبز در شهر را بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: نگهداری از پارک‌ها و فضا‌های سبز احداث شده و حفظ سیما و منظر شهری نیازمند فرهنگ سازی و تعامل شهروندان است.

واحدیان با بیان اینکه فضای سبز شهری مانند یک ریه سالم در محیط زندگی عمل می‌کند و نقش ویژه‌ای در حفظ محیط زیست و آرامش روحی روانی انسان‌ها دارد، ادامه داد: موضوع کم آبی هنوز وجود دارد و با توجه به این امر، شرایط نگهداری از فضای سبز در اولویت قرار گیرد، اما باید همه در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
شهرداری شهرکرد و فضای سبز شهر میباید دارای نهالستانها و گلخانه های بزرگ و مجهز برای خودش باشد