سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفر چاه‌های غیرمجاز جدید در کرمانشاه پذیرفتنی نیست

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گفت : هم اکنون در کرمانشاه حدود ۱۸ هزار حلقه چاه داریم که حدود شش هزار حلقه آن بدون مجوز است که البته از بین چاه‌های غیرمجاز تعدادی خانگی بوده و تعدادی هم باید تعیین تکلیف شود.

مرادی معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گفت : انسداد تعداد قابل توجهی از این چاه‌ها را در برنامه داریم و از سوی دیگر با هدف مدیریت مصرف بر روی تعدادی از چاه‌های مجاز کنتور هوشمند نصب شده است.

مرادی به وضعیت دشت‌های کرمانشاه اشاره کرد و با بیان اینکه دو دشت روانسر - سنجابی و حسن آباد - شیان وضعیت بدتری دارند، گفت: در دشت روانسر سنجابی لوله زایی- نشانه‌هایی از فرو نشست- مشهود شده است.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، در برخی دشت‌های استان راهکار دیگری بجز مدیریت کشت محصولات پرمصرف نمی‌توان داشت.

وی مهمترین مشکلی که در کرمانشاه با آن مواجهیم را وسعت بالای اراضی کشاورزی قابل کشت و در کنار آن محدودیت منابع آبی اعلام کرد که باعث اضافه برداشت از مخازن آب زیرزمینی و صدمه به آبخوان‌ها شده است.

 ابراهیم رحیمی زنگنه فرماندار کرمانشاه با انتقاد از وضعیت چاه‌های غیرمجاز گفت: همین حالا که ما در جلسه هستیم تعدادی چاه غیرمجاز در حال حفر شدن است.

وی ادامه داد: اینکه تعدادی چاه را مسدود کنیم و در برابر آن چندین چاه جدید حفر شود پذیرفتنی نیست، بلکه لازم است برخورد جدی‌تری صورت بگیرد، اما متاسفانه گویا در برخی جا‌ها وجود چاه‌های غیرمجاز را پذیرفته ایم.

فرماندار کرمانشاه قول مساعد داد که در زمینه برخورد با چاه‌های غیرمجاز هر آنچه از منابع اعتباری و یا نیروی انسانی برای برخورد نیاز باشد، تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در پاسخ به این موضوع حفر چاه‌های غیرمجاز جدید در کرمانشاه را غیرقابل پذیرش دانست و خواستار برخورد جدی با متخلفان شد.

فخری بر لزوم نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز استان تاکید کرد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.