سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری بیش از چهار هزار و ۳۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: امسال بیش از چهار هزار و ۳۰۰ عنوان برنامه در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شده است.

پروانه رضاقلیزاده گفت: این برنامه‌ها عمدتا با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی بویژه در قشر کودک و نوجوان برگزار شده و اجرای این برنامه‌ها کتابخانه‌های عمومی را به مامن امن و بانشاط برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل زنان خانه‌دار از مخاطبان دیگر کتابخانه‌های عمومی هستند و برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین تربیت کودکان کتابخوانی برنامه‌های متنوعی با حضور مادران و زنان خانه‌دار در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

او می گوید: ویژه برنامه‌های سی امین هفته کتاب ، کتابخوانی و کتابدار نیز از امروز تا ۲۷ آبان با شعار "ما همانیم که می‌خوانیم" با اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان آغاز شد.

رضا قلیزاده گفت: بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخوانی در حوزه‌های مختلف ترویجی، مسابقه کتابخوانی نقد و بررسی و رونمایی و نشست‌های مختلف فرهنگی و کتابخوانی برای گرامیداشت این هفته تدارک دیده شده است.

او به رویکرد این نهاد فرهنگی در ارائه خدمات به بخش‌های مختلف جامعه اشاره کرد و می گوید: رسالت اصلی کتابخانه‌های عمومی ارائه خدمات در حوزه‌های فرهنگی و کتابخوانی به تمام اقشار مردم است و در این راستا علاوه بر ایجاد بخش‌های کودک و نوجوان، سالن‌های مطالعه؛ ارائه خدمات مرجع مجازی و مخازن کتاب؛ بخش روشندلان و بخش ناشنوایان در کتابخانه مرکزی اردبیل با هدف ارائه خدمات کتابخانه‌ای به نابینایان و ناشنوایان راه‌اندازی شده و استفاده این قشر از خدمات ارائه شده روز به روز بیشتر می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه بر لزوم حضور خیرین برای توسعه ابنیه فرهنگی در استان تاکید کرد و گفت: موسسات فرهنگی و خیرین کتابخانه‌ساز اقدامات قابل توجهی در توسعه بناهای فرهنگی و کتابخانه‌ای انجام داده‌اند و امیدواریم برای رفع محرومیت فرهنگی از مناطق حاشیه شهرها و روستاها زمینه مشارکت خیرین کتابخانه‌ساز بیش از پیش فراهم شود.   

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.