سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

با مسئولین خاطی در امر سوانح جاده‌ای برخورد می‌شود

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر کوتاهی مسئولان باعث بروز و استمرار سوانح جاده‌ای شود، دستگاه قضایی طبق قانون با آنان برخورد می‌کند.

سید امیر مرتضوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: اگر ترک فعل یا کوتاهی مسئولان در انجام وظایفشان، به بروز و استمرار سوانح جاده‌ای منجر شود، دستگاه قضایی طبق قانون با افراد خاطی برخورد می‌کند.

او افزود: مسئولان مربوط باید با آگاهی از وظایفشان و انجام به موقع آن‌ها در کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای سهیم باشند و هیچ‌گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

مرتضوی عنوان کرد: بیشترین علت بروز سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی عامل انسانی است و نواقص قطعات خودرو، وضعیت نامناسب محور‌های مواصلاتی و دیگر موارد در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: دادگستری استان با برگزاری جلسه‌های پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌های مختلف تلاش می‌کند ضمن افزایش مشارکت بین‌بخشی و شناسایی نقاط ضعف در بروز سوانح جاده‌ای، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های ذی‌ربط را با وظایف خود در کاهش سوانح جاده‌ای آشنا کند و از سوی دیگر اداراتی که در کاهش سوانح و تصادفات نقش‌آفرین باشند، تشویق می‌شوند.

مرتضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به افزایش سوانح جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی گناباد بیان کرد: باید با جلب مشارکت همه دست‌اندرکاران ذی‌ربط، شناسایی نقاط حادثه خیز و برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت و اولویت سنجی اقدامات و بهره گیری از ظرفیت مجمع نمایندگان مجلس درجهت کاهش این سوانح گام برداشت.

وی نصب دوربین‌ها و تجهیزات هشداردهنده و کنترل سرعت در طول محور‌های مواصلاتی و نقاط حادثه‌خیز را در کاهش سوانح جاده‌ای موثر دانست و تصریح کرد: باید کمبود‌های موجود در زمینه تجهیزات و امکانات و وضعیت نامناسب محور‌های مواصلاتی رفع شود.

مرتضوی اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا طی دو سال گذشته و به تبع آن کاهش سفر‌های جاده‌ای، سوانح هم کاهش یافت، ولی بعد از کاهش کرونا و افزایش سفر‌های جاده‌ای دوباره شاهد بالا رفتن تصادفات بودیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: مشهد و خراسان رضوی سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون نفر زائر و مسافر است و باید با همفکری و مشارکت بین‌بخشی و عزمی گسترده درجهت کاهش سوانح جاده‌ای گام برداشت.

بیشترین پرونده‌های قضایی در گناباد مربوط به سوانح جاده‌ای است

مهدی میرزایی رئیس دادگستری گناباد هم گفت: بیشترین پرونده‌های قضایی این شهرستان مربوط به سوانح جاده‌ای است و باید با مشارکت بین‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرم و شناسایی نقاط حادثه خیز و با برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت درجهت کاهش سوانح گام برداشت.

او  با اشاره به این‌که اگر چند نوبت سوانح جاده‌ای در یک منطقه از محور‌های مواصلاتی گناباد رخ دهد، عامل انسانی نمی‌تواند به عنوان عامل اصلی بروز آن‌ها مطرح باشد، افزود: اگر اداره و مسئول مربوط در این زمینه به وظایف خود عمل نکند باید پاسخگوی کوتاهی خود باشد.

افزایش بروز سوانح جاده‌ای و تلفات و مصدومان ناشی از آن به دغدغه مهم مردم و مسئولان گنابادی تبدیل شده است، به طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای این شهرستان جان خود را از دست دادند که ۹ نفر آنان تنها در پنج تصادف در محدوده گناباد به قاین فوت کرده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.