سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثروت سبزی که خام فروخته می شود

۹۸ درصد آنغوزه خراسان جنوبی همچنان به صورت خام به دیگر کشور‌ها به خصوص هندوستان صادر می‌شود.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۹۸ درصد آنغوزه استان به صورت خام به دیگر کشور‌ها به خصوص هندوستان صادر می‌شود که در صورت فرآوری، تجارتی سودآور است.

او با اشاره به ظرفیت خراسان جنوبی در کشت گیاهان دارویی افزود: هشت میلیون هکتار از مراتع و مراتع کوهستانی شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، قائنات و نهبندان مستعد کشت و توسعه گیاهان دارویی هستند.

نصرآبادی بیان کرد: ۱۶۰ نوع گونه گیاهان دارویی در سطح عرصه‌های طبیعی استان داریم که از این تعداد آنغوزه شیرین، آویشن، ریواس، سماق و بادامشک از گیاهان مزیت‌دار هستند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دو گونه آنغوزه شیرین و آویشن طرح اقتصادی دارند، ادامه داد: ۹۸ درصد آنغوزه استان به‌صورت خام به دیگر کشور‌ها به خصوص هندوستان صادر می‌شود.

او تصریح کرد: گیاهان دارویی ثروتی عظیم برای خراسان جنوبی هستند که استان با داشتن ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مرتع گیاهان دارویی بیشترین سطح زیرکشت کشور را دارد.

نصرآبادی اظهار کرد: به منظور احیاء و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی با مشارکت بهره‌برداران و مجریان طرح‌های مختلفی را در دست اجرا داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پرورش و تولید گیاهان دارویی تجارت سودآوری است، عنوان کرد: منابع طبیعی وظیفه تولید و تأمین گیاهان دارویی در عرصه‌های طبیعی را برعهده دارد ولی فرآوری، بازاریابی و فروش برعهده دیگر سازمان‌ها است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.