سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه جهانی غذا:

سیلاب روند کمک رسانی به مردم افغانستان را دشوار کرده است

سازمان جهانی غذا گفت سیلاب‌های ویرانگر در پاکستان بر کمک رسانی برای مردم افغانستان تاثیر منفی گذاشته است.

سازمان جهانی غذا  هشدار داد در نتیجه سیلاب‌های ویرانگر و بی‌پیشینه در پاکستان، ماموریت کمک‌رسانی به افغانستان با موانع جدی روبرو شده است.

کریس کایی، رئیس بخش پاکستان در سازمان غذایی جهان روز گذشته به خبرنگاران در ژنو گفت: در حال حاضر آنان برای تهیه مواد غذایی به نیازمندان در پاکستان تمرکز می‌کنند.

کایی افزود: آنان نه تنها از کمبود مواد غذایی در پاکستان نگرانی دارند، بلکه سرازیرشدن سیلاب در پاکستان تاثیر منفی بر کمک‌رسانی در افغانستان دارد و این مایه نگرانی بیشتر آنان شده است.

کریس کایی افزود پاکستان، راه و مسیر خیلی مهم برای رساندن کمک‌ها به افغانستان است، در حال حاضر جاده‌ها در پاکستان ویران شده‌اند، در حالی که بخش بزرگ این کمک‌ها نخست به بندر کراچی می‌رسد و سپس به افغانستان منتقل می‌شود.

به گفتۀ او برنامه غذایی جهان سال گذشته حدود ۳۲۰ هزار تُن مواد غذایی را از پاکستان به افغانستان منتقل کرد.

رئیس عملیاتی برنامه غذایی جهان در پاکستان افزود محصولات امسال گندم در این کشور (پاکستان) در مناطقی نگهداری می‌شد که بخش بزرگ آن را سیلاب‌ها از بین برده است.

در پاکستان از ماه جون امسال، بارندگی‌های سنگین و پیهم آغاز شد که سیلاب‌های شدید را به همراه داشت.

به گفتۀ مقام‌های پاکستانی، سیلاب در پاکستان خسارت جانی و ملی و زراعتی وارد کرده است و در افغانستان هم صد‌ها قربانی یا زخمی بر جای گذاشته و زیان‌های زیادی را به مردم وارد کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.