سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی دیپلماسی مهارتی؛

توسعه تعاملات آموزشی با کشورهای همسایه در قالب دیپلماسی مهارتی

وزیر آموزش و پرورش بر بهره مندی از فرصت‌های مرزی برای توسعه تعاملات آموزشی با کشور‌های همسایه تاکید کرد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در نشست تخصصی دیپلماسی مهارتی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های مرزی در گرگان با بیان این که سیاست دولت سیزدهم تاکید بر ارتباط موثر با کشور‌های همسایه است، گفت: بهره مندی از فرصت‌های مرزی برای گسترش تعاملات آموزشی با کشور‌های همسایه، ضروری است.


یوسف نوری با بیان اینکه در راستای آن، آموزش و پرورش با اجرای برخی طرح‌ها مانند دیپلماسی مهارتی، حرکت در این مسیر را آغاز کرده است، ادامه داد: آموزش و پرورش استان‌های مرزی که از ظرفیت توسعه روابط با کشور‌های همسایه برخوردارند، باید پیشقدم شوند و در برقراری ارتباط با کشور‌های همسایه، طرح‌های جدید و خلاقانه ارائه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی مدون در کنار استعداد‌های ذاتی دانش آموزان سبب شد تا امروز جمهوری اسلامی ایران در بخش تولیدات دانش بنیان بی رقیب و هیچ کشوری به اندازه ایران تولید دانش بنیان نداشته باشد.


آقای نوری اضافه کرد: تزریق اعتبارات و به روز رسانی تجهیزات برای توانمندسازی بیشتر مدارس می‌تواند بنیه ایران را در حوزه تولیدات دانش بنیان افزایش دهد.


استاندار گلستان هم در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت با اشاره به این که سنین پیش از دبستان و اصطلاحاً کودکستان از اهمیت بالایی در آموزش و پرورش برخوردار است گفت: بر اساس تعهد صورت گرفته، گلستان استان پایلوت در حوزه اجرای سند پرورش اوان کودکی (پاک) مشخص شده است.


وی افزود: در این سند، مفاهیم رشد و تکامل و مهارت‌های اجتماعی پایه مبتنی بر اعتقادات سبک زندگی ایرانی اسلامی و مفاهیم دینی به صورت یکپارچه مورد توجه قرار گرفته است.

 

امروز همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش، مرکز رشد و فناوری دانش آموزی افتتاح شد.

 

این مرکز با زیربنای ۲هزار و ۵۰۰مترمربع، آزمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی، سالن همایش و آمفی تئاتر، فضای اداری و سوئیت را شامل می‌شود.

 

این مرکز با ۸میلیارد تومان هزینه آماده بهره برداری شده است. 

 

امروز همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش، مجتمع آموزشی ۱۸کلاسه دخترانه مهررادیرا در گرگان افتتاح شد.

 

برای ساخت این مجتمع ۱۶میلیون تومان هزینه شد که بخشی از آن را موسسه خیریه شرکت مهر رادیرا پرداخت کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.