سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزک نمونه بارز یک کهن باغ‌شهر پویا است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: ثبت کهن باغ‌شهر برزک در شورای ثبت، هرچه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد.

علیرضا ایزدی در بازدید ازطرح‌های سرمایه گذاری بخش برزک از توابع شهرستان کاشان با تاکید بر بی نظیر بودن ظرفیت‌های گردشگری روستا‌های بخش برزک از توابع شهرستان کاشان افزود: شهر برزک یکی از بی‌نظیرترین مناطق گردشگری استان اصفهان با بافت تاریخی دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده و نمادی از یک منطقه بومی با کاربری گردشگری است.

او برزک را نمونه بارز یک کهن باغ‌شهر پویا دانست و اظهار امیدواری کرد که ثبت کهن باغ‌شهر برزک در شورای ثبت، هرچه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش برزک کاشان را دارای قابلیت‌های ویژه‌ای در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست و تاکید کرد: حفظ بافت تاریخی روستا‌ها و ایجاد بوم گردی‌های متناسب با بافت هر روستا در کنار احیا صنایع دستی روستایی می‌تواند رونق و توسعه پایدار روستایی این بخش را در پی داشته باشد.

ثبت بافت تاریخی روستای پنداس

ایزدی از ثبت بافت تاریخی روستای پنداس در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تا مادامی که حفظ بافت روستایی مزاحمتی برای مردمان روستا ایجاد نکند از ثبت بافت‌های روستایی حمایت می‌کنیم.

او همچنین در بازدید از موزه مردم شناسی برزک، این موزه را گنجینه غنی از فرهنگ و مردم شناسی منطقه دانست و اذعان کرد: موزه برزک یکی از غنی‌ترین موزه‌های مردم شناسی استان اصفهان است که بدون شک نقش موثری در شناخت این منطقه و جذب گردشگر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در بدو ورود به مرق و بازدید از بقعه باباافضل مرقی نیز در جمع دانشجویان، معماری بقعه باباافضل را حیرت‌انگیز دانست و گفت: معماری این بقعه شبیه گنبد علویان، گنبد سلطانیه و محراب گچبری آن شبیه محراب الجایتو مسجد جامع اصفهان است که این نشان از اهمیت شخصیت عرفانی باباافضل مرقی در طول تاریخ دارد.

اجرای طرح اکوموزه روستایی مرق

ایزدی بنا به درخواست اهالی و اعضای شورای روستا، قول مرمت و توسعه بقعه باباافضل مرقی در قالب طرح اکوموزه روستایی مرق را داد و تصریح کرد: شخصیت باباافضل به شناخت بیشتری نیاز دارد و ضرورت برگزاری همایشی در راستای معرفی ابعاد شخصیتی این عارف نامی در سال آینده خبر داد.

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان به همراه معاون سرمایه گذاری اداره کل و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان در بازدید عصرگاهی از شهر برزک و روستای مرق مورد استقبال بخشدار برزک، دهیار و اعضای شورای روستا و دانشجویان رشته معماری دانشگاه علم و صنعت قرار گرفتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.