سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت هفته کتاب؛

نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب شروع به کار کرد

نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب در آستانه سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب در آستانه سی امین دوره هفته کتاب به نشانی کتاب نقطه تی وی در بستر تلوبیون قابل مشاهده است. 

علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر سی امین دوره هفته کتاب در گفت‌وگوی با شبکه خبر گفت: صنعت نشر به عنوان بزرگترین صنعت فرهنگی کشور نیاز داشت با رویکرد‌های جدیدی ظرفیت خودش را معرفی کند و برای همگان قابلیت‌های ایجاد شده را به صورت تصویری به نمایش بگذارد. ازطرفی، امسال پیش بینی می‌شود که حجم اقتصادی آن به حدود هشت میلیارد تومان برسد.

رمضانی ادامه داد: اتفاقی که در این شبکه می‌افتد معرفی ارکان مختلف صنعت نشر، معرفی محتوای کتاب در آینده نزدیک به صورت تعاملی با مردم است که تولیدکننده اصلی محتوا در بستر‌های جدید کارش را پیش خواهد برد و ذائقه سازی، جریان سازی و هدایت عملیاتی صنعت نشر را به عهده خواهد گرفت.

مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: مجموعه‌های مختلفی در حوزه کتاب در حال تولیدات رسانه‌ای هستند. برای اینکه این مجموعه‌ها بتواند تولیدات خودشان را به نمایش بگذارند، نیاز به بستر اختصاصی داشتیم؛ بنابراین در هفته کتاب پانزده سال پیش خبرگزاری تخصصی کتاب را در کشور راه اندازی کردیم. ایبنا متولد هفته کتاب است و لازم بود حوزه کتاب در این بخش سهمی داشته باشد و بیاید نقش آفرینی کند. 

وی درباره تولیدات برنامه در شبکه تلویزیونی توضیح داد: شبکه در روز چندین برنامه تولیدی خواهد داشت. رخداد‌های کتاب را در کشور به صورت زنده ضبط می‌کند و پوشش می‌دهد. در همین هفته کتاب نشست‌های کتاب به وفور در کشور برگزار می‌شود؛ لذا این شبکه می‌تواند بازتاب دهنده آن‌ها باشد و برای مجموعه نشست‌ها مخاطبی غیرحضوری فراهم کند. بنابراین، از این پس هیچ رخداد کتابی نخواهد بود که شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب در آنجا غایب باشد این رسانه‌ای برای اهالی صنعت نشر و کتاب کشور خواهد بود.

رمضانی افزود: حجم تولیدات حوزه کتاب و تنوع موضوعی و پرداختن به نویسنده‌ها و موضوعات مختلف به صورتی است که بشود یک یا چند شبکه در حوزه کتاب افتتاح و برنامه‌های مفصلی را تولید کرد. اتفاقا در مساله فروش هم این رویکرد می‌تواند موثر باشد. ما در کتاب‌هایی که جزو پرفروش‌ترین‌های ناشرین قرار می‌گیرد می‌بینیم که در رسانه ملی و در جا‌های مختلف دیگر برنامه‌های تصویری برای آن تولید می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.