سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماز جمعه اهل سنت زاهدان برگزار شد

نماز جمعه اهل سنت زاهدان با حضور مردم اقامه شد.

نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان در شرایطی برگزار شد که شایعات زیادی از چند روز قبل بین مردم استان در حال دست به دست شدن بود.از طرفی رسانه‌های معاند، مردم را تحریک به شورش کرده‌اند و از طرفی خود مردم اهل سنت به مناسبت چهلمین روز کشته‌شدن تعدادی از جوانانشان پس از نمازجمعه ۸ مهرماه سال جاری، قصد برپایی تجمعی اعتراض‌آمیز دارند.

برخی شایعات حاکی از آن بود که در تجمع اعتراض‌آمیز این هفته، مردم اهل سنت سایر نقاط کشور نیز دعوت و فراخوان شده‌اند که گفته می‌شد قصد تجمعی میلیونی را در شهر زاهدان دارند.

طبق بررسی میدانی که در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در سطح شهر زاهدان و حاشیه‌های آن (حاشیه‌های شهر زاهدان درصد بیشتری از مردم اهل سنت ساکن هستند) انجام شد، آثار مبنی بر حضور و ورود جمعیت بالایی از مناطق مختلف کشور نبود.تنها در چند مورد کم جمعیت، وانت‌های تویوتا مشاهده می‌شد که جمعیتی خارج از عرف همیشگی را از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کنند.

اما پیش از برپایی نماز جمعه امروز، در خیابان مدنی زاهدان که یکی از مسیر‌های مصلی نماز جمعه است، سه دستگاه اتوبوس که دو اتوبوس از بانوان و یک اتوبوس از آقایان بودند، در حال پرسیدن آدرس برای رفتن به مصلی اهل سنت بودند.

یکی از مسافران این اتوبوس‌ها می‌گفت که از استان کرمانشاه به استان سیستان و بلوچستان آمده‌اند.

هم‌اکنون نماز جمعه به اتمام رسیده و به نقل از روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور تاکنون خسارتی به اماکن عمومی وارد نشده است و تنها مردم به راهپیمایی و شعاردادن پرداخته‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ابراهیم
۱۳:۳۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
دو قطبی شیعه و سنی هرگز وجود نداشته کدام سنی از خواندن نماز در مسجد شیعیان ترسیده ؟؟؟؟ بیایید تهران را ببینید