سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد کتابخانه ها در مناطق محروم زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان گفت: توسعه کتابخانه‌ها در مناطق محروم از رویکرد‌هایمان است و طی هفته کتاب کتابخانه امام حسین (ع) در یکی از مناطق محروم شهر افتتاح می‌شود.

محمدرضا خانی، مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان گفت: توسعه کتابخانه‌ها در مناطق محروم شهر از رویکرد‌های این اداره کل است و بر همین اساس طی هفته کتاب امسال کتابخانه امام حسین (ع) در یکی از مناطق محروم برای برخورداری گروه‌های هدف افتتاح می‌شود. این کتابخانه در زیر بنای ۶۶۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان افتتاح می‌شود که برای تجهیزات جدید خریداری شده نیز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افتتاح بخش نسخ خطی و نفایس چاپی در زیربنای ۱۷۰ مترمربع و به تعداد سه‌هزار و ۸۰۰ نسخه را از دیگر برنامه‌های این هفته ذکر کرد و اظهار داشت: بخش ناشنوایان نیز خدمتی جدید است که برای گروه‌های هدف با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیون ریال تجهیز و راه اندازی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه افتتاح کارگاه‌های ادبی مثنوی خوانی و حافظ خوانی، برگزاری مسابقه پویش سیب‌های حبیب و طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی از دیگر برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب امسال است ادامه داد: طرح بخشودگی جرایم دیرکرد، پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی و برگزاری آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رضاخانی با اشاره به اینکه برای بزرگداشت سی و امین دوره هفته کتاب در استان ستاد هفته کتاب با تدوین برنامه‌های مختلف تشکیل شده است، افزود: ایجاد کتابخانه‌های تخصصی کودکان، ایجاد مرکز خلاقیت نوجوان، ایجاد اتاق‌های علم، ایجاد ساختکده، پیک کتاب، خدمات مرجع مجازی، خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات و برگزاری کارگاه‌های قصه گویی مادران و کودکان از رویکرد‌های نوین در کتابخانه‌های عمومی استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه " ما همانیم که می‌خوانیم" شعار سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۱ تا ۲۷ آبان امسال نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: هدف از طراحی و نامگذاری هفته کتاب، توجه ویژه به مقوله اندیشه ورزی در کشورمان، تقویت زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای کشور، تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی و ایجاد عادت به مطالعه و هدایت و رونق اقتصادی فرهنگی کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.