سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه در مخالفت با ایتالیا به کشتی پناهجویان اجازه پهلو گرفتن داد

فرانسه با پهلو گرفتن کشتی پناهجویان به دلیل آن که ایتالیا از پذیرش آنان در بنادر خود با وجود اعتراضات خودداری کرده بود، موافقت کرد.

فرانسه تصمیم گرفته است به یک قایق حامل بیش از ۲۰۰ پناهجو اجازه دهد تا در بندر تولون پهلو بگیرد، زیرا ایتالیا با وجود اعتراضات عمومی در کاتانیا برای اجازه دادن به همه سرنشینان این کشتی برای پیاده شدن از آن، از پردازش کشتی خودداری کرد.

به گزارش آرتی، «جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه ممنوعیت پیاده شدن مسافران از این کشتی از سوی ایتالیا را «غیرقابل درک» و «خودخواهانه» توصیف کرد.

دارونین گفت: «در این زمینه، فرانسه به صورت استثنایی تصمیم گرفت رفتار غیرقابل قبول دولت ایتالیا را جبران کند و از کشتی دعوت کند تا به بندر نظامی تولون بیاید.»

پیش از این با اجرایی شدن تصمیم دولت ایتالیا برای بستن بنادر به روی کشتی‌های نجات دهنده پناهجویان، بیش از ۲۰۰ پناهجو در دریا گرفتار شده‌اند.

طی روز‌های گذشته، کشتی‌های وابسته به مؤسسات خیریه اروپایی و «پزشکان بدون مرز» تلاش می‌کنند در بنادر ایتالیا پهلو بگیرند و صد‌ها مهاجر نجات داده شده از قایق‌های مملو از مهاجر را که قصد عبور از دریای مدیترانه از شمال آفریقا به اروپا را داشتند، تخلیه کنند.

معترضان روز سه‌شنبه پس از آن‌که مقامات اجازه ندادند پناهجویانی که هنوز در کشتی «انسانیت ۱» گیر افتاده‌اند، پیاده شوند، در پورتو دی کاتانیا یکی از شهر‌های ناحیه سیسیل در کشور ایتالیا تجمع کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.