سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی تور دانشجویی سرای امیدایران در کرمان

نخستین دوره تور‌های دانشجویی امید و مقاومت در قالب طرح هماهنگ (سرای امید، ایران) در کرمان آغاز به کار کرد.

 وجود مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان ظرفیت ممتاز در زمینه گردشگری مقاومت ایجاد کرده و امروز دانشجویان به صورت اردو‌های نظام‌مند از مناطق مختلف کشور به کرمان سفر می‌کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشوردر این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی اگر در کسوت پاسداری هم نبود حتماً الگو بود؛ زیرا شخصیتی خودساخته در مکتب اسلام بود.

جمال رحیمیان با تاکید بر شناخت شخصیت والای این شهید گرانقدر افزود:، نامه شهید سلیمانی به دخترش فاطمه را بخوانید و به حقانیت شخصیت عرفانی او پی ببرید.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: اگر قرار است مسیر حاج قاسم را ادامه بدهیم باید حتماً وصیت‌نامه شهید سلیمانی را بخوانیم و سرلوحه کار خود قرار بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان هم در جمع دانشجویان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در مکتب اسلام و امامین انقلاب تربیت شده بود و با هوا و هوس خود مبارزه می‌کرد.

بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان هم در ادامه با یادآوری برخورد‌های خوب سردار دل‌ها در جنگ با رزمندگان گفت: هیچ قلمی نتوانسته فضائل حاج قاسم سلیمانی را به رشته تحریر در بیاورد و هیچ دوربینی هم نتوانسته این مهم را به تصویر کشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان هم گفت: در نخستین دوره طرح ملی  سرای امید، ایران ۵ گروه از دانشجویان از استان‌های تهران خراسان جنوبی هرمزگان فارس یزد بمدت ۳ روز در کرمان حضور دارند؛ و در این طرح تبیین و روشنگری با محوریت شهدای مقاومت انجام می‌شود.

مهدی بازمانده افزود: آیین پایانی این طرح در تهران برگزار می‌شود و امید است با اجرای دقیق طرح در راستای جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری گامی مهمی برداریم.

در پایان این مراسم از پوستر این طرح رونمایی و از خانواده شهیدان محمدعلی حسینی و شهید لنگری زاده تجلیل شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.