سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز جدی شهر کرمانشاه به آب در بلند مدت

مدیر آب و فاضلاب کرمانشاه با اشاره به نیاز جدی شهر کرمانشاه به آب در بلند مدت گفت : افزایش برداشت آب از سدگاوشان تنها راه تامین آب کرمانشاه در آینده خواهد بود.

مهدی رشیدپور مدیر آب و فاضلاب کرمانشاه با اشاره به اینکه نیاز شهر کرمانشاه به آب هم اکنون پنج هزار لیتر در ثانیه است، گفت : نیاز کنون شهر از یک سو و برنامه ساخت پروژه‌های اقدام ملی مسکن از سوی دیگر در بلند مدت این نیاز را افزایش می‌دهد.

وی افزود: طبق گفته‌های مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه نیاز شهر کرمانشاه در حال حاضر و در آینده برای تأمین آب مسئله مهمی است که باید از طریق تخصیص بیشتر آب از سد گاوشان از همین حالا استارت خورده و میزان آب بیشتری به شهر کرمانشاه تعلق گیرد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: تأمین پنج هزار لیتر در ثانیه آب برای شهر کرمانشاه با واقعیت فاصله داشته و در این آمار تأمین آب از محل چاه‌های میان دربند ۲ هزار لیتر در ثانیه در نظر گرفته شده است.

رشیدپور ادامه داد: این برنامه‌ریزی‌ها برای برداشت آب از چاه‌های میان دربند در حالی است که در بهترین حالت و زمان سالی یک هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه بوده و برداشت فعلی آن نیز یک هزار و ۳۴۰ لیتر در ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه سد گاوشان تنها منبع تأمین آب مورد نیاز شهر کرمانشاه است، خاطرنشان کرد: درخواست تخصیص و افزایش آب از سد گاوشان از ۶۳ میلیون متر مکعب در سال به ۹۳ میلیون متر مکعب تقاضای جدی برای رفع نیاز آب شهر کرمانشاه است.

رشیدپور تاکید کرد: ۲۰۰ لیتر برداشت آب در ثانیه از محل چشمه طاق بستان و ۱۰۰ لیتر از سراب قنبر از جمله برنامه‌های تأمین آبی بود که در نظر گرفته شده بود، اما اکنون هر ۲ منبع نام برده به طور کامل خشک شده‌اند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.