سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به نقاط محروم، نقطه تمرکز قوه قضائیه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: یکی از رویکرد‌های اصلی در قوه قضائیه، توجه به نقاط محروم و مردم این مناطق است.

جهانگیر در بازدید از دادگستری شهرستان درمیان گفت: خطی مشی قوه قضائیه حضور در بین مردم و توجه به نقاط محروم است.

او بیکاری را منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و صرفا تلاش‌های قضایی و پلیسی را برای مقابله با وقوع جرم کافی ندانست و کار‌های فرهنگی و پیشگیری را اولویت دستگاه‌های فرهنگی و قوه قضائیه اعلام کرد.  

جهانگیر بیان کرد: خالی شدن مرز‌ها و ایجاد مشکلات امنیتی و آسیب‌های اجتماعی نتیجه عدم توجه به مناطق مرزی است.

فرجامی فرد فرماندار درمیان نیز در سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان درمیان، استقرار ثبت اسناد در مرکز شهرستان، حل مشکلات حقوقی کشتارگاه رام طیور، اصلاح قوانین مربوط به منابع طبیعی و امور اراضی شهرستان را از درخواست‌های به حق مردم این منطقه عنوان کرد.

در این بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با مردم و کارشناسان دادگستری دیدار و از نزدیک در جریان نحوه دادرسی به پرونده‌ها قرار گرفت.

مرزبانان حمایت شوند

جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در شورای اداری شهرستان زیرکوه نیز گفت: امروز حساسترین نقاط کشور، مناطق مرزی است و مرز‌های کشور، ناموس کشور هستند بنابراین باید از مرزبانان غیوری که سنگربانان اصلی این مناطق هستند حمایت کنیم.

او افزود: نباید اجازه داد مناطق مرزی با محرومیت‌ها، گرفتاری‌ها، عدم اشتغال و ... خالی از سکنه شود بنابراین عقیده داریم ارزش مردم مناطق مرزی یک ارزش فوق العاده است.

جهانگیر ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که حضور در مناطق مرزی نشان دهنده یک جایگاه رفیع باشد برای کسانی که در این مناطق سکونت دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی در بخش‌هایی رو به افزایش است که بخشی از آن ناشی از فعالیت همه جانبه دشمن و بخشی از آن ناشی از درون خود ماست که امروز زنجیروار مشکلاتی را ایجاد کرده است.

او اظهار کرد: پرداختن به مشکلات و کاهش مشکلات نیازمند یک عزم همه جانبه است.

جهانگیر تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از جرم دست نیاز به سوی همه خصوصا مردم دراز می‌کنیم، چون با حضور مردم آسیب‌ها قابل حل است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بیان کرد: باید از نقش‌های مردمی برای پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌ها بیشتر استفاده شود و این باعث می‌شود دشمن احساس ناامیدی کند.

برچسب ها: وقوع جرم ، قوه قضائیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.