سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان غربی بیش از ۳ هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۳ هزار و ۶٢٨ هکتار سکونتگاه غیررسمی، ٨٠۵ هکتار بافت تاریخی و ۵٩ هکتار بافت شهری با پیشینه روستایی در استان وجود دارد.

سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پروژه‌های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف این استان اکنون از میانگین پیشرفت اجرایی ٨۵ درصدی برخوردار است، گفت: مطالعات و طرح‌های توانمندسازی، اشتغالزایی و ارتقای فرهنگ عمومی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح‌های بازآفرینی شهری در ۲ هزار و ۴۹۰ هکتار بافت فرسوده به مرحله اجرا درآمده است، افزود: در حال حاضر ۴ پروژه احداث خدمات روبنایی شامل ۲ پروژه احداث مدرسه، یک پروژه ساخت خانه محله و یک پروژه ساخت زمین چمن مصنوعی در محلات هدف بازآفرینی شهری این استان در دست انجام است.

حمزه لو با اشاره به اینکه امسال ٢۵ پروژه برای بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری تعریف شده است، اضافه کرد: ٢ هزار تن قیر به ارزش ٢٢٠ میلیارد ریال به صورت رایگان برای بهسازی و آسفالت معابر این محلات در شهر‌های مختلف تخصیص یافته و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی شهری در پنج محور فعالیت می‌کند، گفت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی و زیربنایی و عمومی، تهیه برنامه‌های بازآفرینی شهری و محله‌ای، ارتقای زیرساخت‌های شهری در محله‌ها، بهسازی فضا‌های شهری و محله‌ای، توانمندسازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی محور‌های این فعالیت‌ها است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.