سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین تکلیف عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی دولتی

ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی تحت مالکیت دولت در چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف می‌شود.

حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، از تعیین تکلیف و واگذاری عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی تحت مالکیت دولت در محدوده یا حریم شهرهای استان خبر داد.

وی گفت: در راستای آیین‌نامه اجرایی بند "ک" تبصره۱۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور با موضوع تعیین تکلیف عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی دولتی که توسط اشخاص تا قبل از اول فروردین سال ۱۳۹۴ تصرف‌ شده‌اند و در آن ساخت‌وساز صورت گرفته و در حال بهره‌برداری است، متقاضیان می‌بایست برای تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


مقصودی افزود: بر اساس این بند از قانون، عرصه تصرفی باید حداکثر معادل حدنصاب تفکیک طرح‌های مصوب شهری بوده و با بنای احداث شده تناسب داشته باشد به نحوی که میزان عرصه از چهار برابر سطح اشغال بنای احداثی بیشتر نباشد.

وی با اشاره به اینکه اراضی که در آن ساختمان‌های پیش‌ساخته، دیوارکشی و زراعت بوجود آمده شامل این آیین‌نامه نمی‌شود، ادامه داد: همچنین ساختمان‌های احداثی می‌بایست با طرح‌های مصوب شهری داخل محدوده و حریم شهرها مطابقت داشته و مورد استفاده باشد.

مقصودی گفت: افرادی می‌توانند از این امتیاز بهره‌مند شوند که خود یا همسرشان از دولت و یا مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی زمین و یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.