سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب‌های اعتیاد جدی‌تر شده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: بدلیل عدم آشنایی خانواده‌ها با مواد مخدر جدید آسیب‌های اعتیاد جدی‌تر شده است.

اکبر منتظر گفت: مساله اعتیاد ، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایشاتی که جوانان به انواع آن دارند و در کنار آن نداشتن اطلاعات کافی و درست خانواده‌ها موجب بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در نشست با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل می گوید: نیاز است در این زمینه اقدمات و برنامه‌های آموزشی درستی طراحی شود ، خانواده‌ها باید راجع به شکل هر کدام از مواد مخدر، نحوه مصرف و نگهداری، اطلاعات کلی داشته باشند. تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد امکان هشدار دادن و نظارت دقیق تر بر رفتار و کارهای فرزندان بسیار دشوار خواهد بود. نقش خانواده در اعتیاد جوانان بسیار گسترده و همه جانبه با مسئولیت‌های سنگین است.

به گفته او، رسانه‌ها، مساجد و مدارس باید درباره عواقب اعتیاد اطلاع‌رسانی کنند. 

منتظر همچنین ورزش را بهترین راه برای پیشگیری از افتادن در دام اعتیاد دانست.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل هم در این نشست با ارائه سند راهبردی پنج ساله اقدامات پیشگیری از اعتیاد در حوزه ورزش و جوانان گفت: اداره کل ورزش و جوانان با ۸۴ سمن فعال در حوزه جوانان و ۵۰ هیات ورزش از ابتدای سال تاکنون توانست بیش از هزار برنامه در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر برگزار کند.

اکبر ورودی می گوید: در حوزه جوانان و آسیب‌های اجتماعی نشست‌ها و برنامه های مختلفی برگزار شده و به‌دنبال راهکارهای اجرایی و عملیاتی درست در بحث پیشگیری از اعتیاد با مشارکت جوانان هستیم تا به نتایج مطلوبی دست یابیم.

او برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی یاریگران زندگی ، کارگاه‌ها و نشست‌های آشنایی با دوپینگ و مواد مخدر ، تجهیز کمپ‌های ترک اعتیاد و خانه‌های ورزش روستایی و محلات حاشیه شهر به تجهیزات ورزشی ، استفاده از ظرفیت‌های تبلیغات محیطی در رویدادهای ورزشی در قالب فرهنگ‌سازی شعار نه به اعتیاد را از جمله اقدامات این اداره کل در جهت پیشگیری از اعتیاد ذکر کرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.