سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمب کارخانه متخلف در اشکذر

رئیس دامپزشکی شهرستان اشکذر از پلمب کارخانه متخلف خوراک دام در این شهرستان خبر داد.

شریعتمدار رئیس دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: یکی از رسالت‌های سازمان دامپزشکی توجه به بهداشت خوراک دام برای تحقق سیاست امنیت بهداشتی غذا از مزرعه تا سفره است.

او تصریح کرد: یک کارخانه تولید خوراک دام در شهرستان اشکذر به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات بهداشتی و نداشتن مسئول فنی بهداشتی و نداشتن مسئول فنی بهداشتی در زمان تولید مصداق تهدید ضد بهداشت عمومی شناخته شد.

او بیان کرد: هر گونه فعالیت برای تهیه و توزیع خوراک دام، طیور و آبزیان به دریافت پروانه بهداشتی معتبر از اداره کل دامپزشکی استان یزد بستگی دارد.

شریعتمداری گفت: بر این اساس و برای اجرای ماده ۱۹ آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی صاحبان و متصدیان واحد‌های دیگر را به دریافت پروانه و معرفی مسئول فنی بهداشتی مکلف می‌کند.

او تصریح کرد: همه واحد‌های دارای پروانه بهره‌برداری بهداشتی با نظارت دامپزشکی فعالیت می‌کنند همچنین مسئولان فنی و بهداشتی بر روند تولید خوراک دام نظارت کافی و لازم دارند.

او گفت: برخی واحد‌های غیر مجاز با افزودن نهاده‌های غیر استاندارد در جیره غذایی دام و طیور، سلامت انسان را تهدید می‌کنند همچنین در این موارد برخورد جدی با این واحد‌های غیر مجاز صورت گرفته است.

شریعتمداری بیان کرد: مدیران کارخانه‌های تولید خوراک دام و سایر زنجیره‌های تامین، تولید و عرضه نهاده‌ها و فرآورده‌های خام دامی برای پیاده سازی شعار سلامت از مزرعه تا سفره با دامپزشکی همکاری و تعامل کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.