سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین راه اندازی می شود

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت:برای ساماندهی و ارائه خدمات در حوزه زمین، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در این استان راه اندازی می‌شود.

دادستان مرکز استان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: نقض ساز و کار‌های اجرایی قوانین موجود، عدم ثبت مالکیت و حدنگاری اراضی کشور و تخلفات در صدور مجوز‌ها و استعلامات قانونی باعث زمین خواری در سال‌های گذشته شده که راه اندازی سامانه پنجره واحد مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از زمین خواری است.
 
ملک حسینی افزود: این سامانه در استان با استفاده از ظرفیت تصاویر ماهواره‌ای، هرگونه تغییر و تحول در اراضی را به صورت هوشمند شناسایی و ضمن تطبیق با نقشه‌های موجود به سازمان متولی گزارش می‌دهد.
 
وی ادامه داد: سازمان مربوطه نیز موظف است گزارش تغییر در اراضی را در اسرع وقت پیگیری و نتیجه را مبنی بر مجاز یا غیر مجاز بودن در سامانه ثبت کند.

دادستان مرکز استان بیان کرد: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی تا یک ماه آینده باید اسناد، مدارک و نقشه‌هایی که در اختیار دارند برای بارگذاری در این سامانه به اداره کل اطلاعات ارائه دهند.

ملک حسینی می گوید: در هر دستگاه اجرایی باید یک نماینده تام الختیار مشخص شود و جلسات آموزشی برای مقدمات راه اندازی سامانه برگزار کند.

او گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ۲۲ بهمن ماه امسال در استان راه اندازی می‌شود تا سدی در برابر زمین خواری شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.