سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان عنوان کرد؛

خودرو‌های حامل اتباع غیرمجاز و سوخت عامل بالا رفتن تصادفات کرمان

استاندار کرمان با اشاره به خودرو‌های حمل اتباع غیرمجاز و قاچاق سوخت در استان گفت: ۹ درصد تلفات جاده‌ای استان از اتباع خارجی است.

محمدمهدی فداکار چهارشنبه ۱۸ آبان در شورای راهبردی تصادفات استان کرمان گفت: در کنار طولانی بودن راه‌های اصلی و فرعی استان، حمل بار‌های معدنی نیز موجب ترافیک، تخریب جاده و بعضا حوادث می‌شود در حالی که خیلی از استان‌ها ممکن است این مسئله را نداشته باشند.

وی به حجم بالای حمل بار در فصل کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: جنوب استان در فصل برداشت محصول شاهد حضور ده‌ها هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین است و این مسئله، خطرپذیری را بالا می‌برد.

استاندار کرمان به مشکلات کرمان در بحث علائم ایمنی اشاره داشت و عنوان کرد: در حوزه دوربین‌ها و علائم ایمنی و امکانات جاده‌ای، استان کرمان وضعیت مطلوبی ندارد. اگر سرانه‌ای در این زمینه لحاظ می‌شود کرمان نیز باید از آن بهره‌مند شود.

فداکار تصریح کرد: وجود علائم ایمنی و دوربین‌های ثبت تخلف از وقوع حوادث به دلیل سرعت بالا و واژگونی جلوگیری می‌کند.

وی ابراز داشت: راه‌های روستای استان کرمان به ویژه در جنوب و بخشی از شمال استان که معدنی هستند، راه‌های اصلی شد‌ه‌اند.

استاندار کرمان گفت: در جنوب کرمان ۷ هزار کیلومتر راه روستایی است و حدود ۴۰ درصد تلفات استان در این راه‌ها رخ می‌دهد. چون امکاناتی ندارند، ضمن اینکه این راه‌ها برای حجم بار و کامیون‌های بزرگ طراحی نشد‌اند.

فداکار عنوان کرد: استان همه تلاش خود را می‌کند تا خسارت ناشی از سیل به حوزه راهداری را جبران کند و از معادن کمک‌های زیادی گرفته شد.

وی ادامه داد: پل شهرستان انار مدت‌ها متوقف مانده در حالی که آماده افتتاح بوده و عمده مشکل آن علائم است تا راه‌اندازی شود و از ترافیک شهری جلوگیری کند.

استاندار کرمان با اشاره به خودرو‌های حمل اتباع غیرمجاز و قاچاق سوخت در استان گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند و ۹ درصد تلفات جاده‌ای استان از اتباع است.

فداکار افزود: خودرو‌های قاچاق سوخت همانند بمب ساعتی در جاده‌ها هستند، این مسئله به استان تحمیل شده است و آمار تصادفات و تلفات ما را بالا می‌برند.

وی اظهار کرد: در یک تصادف خودرو‌های حمل اتباع غیرمجاز ۱۰ نفر فوتی می‌دهد در حالی که استان هیچ تقصیری در این مسئله ندارد.

استاندار کرمان بیان داشت: کرمان در حوزه راه‌ها و راهداری تلاش‌های زیادی داشته و بعضا رتبه‌های اول کشور را داریم، اما در کمک به استان رتبه آخر هستیم.

وی تاکید کرد: اگر سازمان راهداری و پلیس راه، برنامه ویژه‌ای را برای کاهش آمار تصادفات و حوادث ارائه و اجرا کنند، استان هم در حد توان مشارکت اضافه خواهد داشت تا با سرعت بیشتری پیش رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.