سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گذر کتابخانه به اماکن تاریخی آذربایجان غربی افتاد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته کتاب طرح گذر کتابخانه در اماکن تاریخی و مراکز پر تردد پنج شهر این استان اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه در راستای تقویت فرهنگ کتاب طرح گذر کتابخانه در اماکن پرتردد اجرا می‌شود گفت: طرح گذر کتابخانه به مناسبت هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان در اماکن تاریخی و مراکز پر تردد پنج شهر این استان اجرا می‌شود.

خدیجه معصومی افزود: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت اماکن تاریخی فعالیت‌های کتابخوانی در جامعه نمود عینی پیدا کند.

وی اظهار کرد: در شهرستان ارومیه مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن برای این این طرح در نظر گرفته شده که با همکاری آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارگان‌های فرهنگی و شهرداری، فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی کتابخانه‌ها در این مکان به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی  ادامه داد: همچنین علاوه بر ارومیه طرح گذر کتابخانه، در شهر‌های خوی، ماکو، میاندواب و مهاباد هم در طول هفته کتاب اجرا خواهد شد.

معصومی در زمینه استفاده از ظرفیت گروه های جهادی بسیج برای ترویج فرهنگ مطالعه نیز گفت: کاروان‌های جهادی کتابخوانی در تمام شهر‌های استان به مناطق کم برخوردار و محروم اعزام شده و در آنجا بچه‌ها را گرد هم آورده و اقدام به قصه گویی و کتابخوانی برای آن‌ها خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اعزام کاروان جهادی کتابخوانی، در ۱۹ شهرستان و مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار این استان در دستور کار قرار دارد.

آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کنابخانه عمومی است که از این تعداد، ۷۴ کتابخانه تحت مدیریت مستقیم اداره کل و ۲۷ مورد تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.