سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چمران در جمع خبرنگاران:

مجلس با شورا‌ها مشورت نمی‌کند/ کم شدن بار مشکلات از طریق مدیریت محلی

رییس شوراى شهر تهران گفت: نمایندگان مجلس در رابطه با موضوعات با شورا‌ها مشورتى نمى کنند و تنها همان چیزى که به ذهنشان خطور مى کند راانجام مى دهند.

مهدى چمران رییس شوراى شهر تهران اجلاس روسای شورا‌های اسلامی شهر‌های مراکز استان‌ها اظهار کرد: حضرت امام در ١٤اردیبهشت ١٣٥٨ دستور دادند که شورا هرچه سریع‌تر شکل بگیرد، اما به دلیل جنگ تحمیلی و حمله صدام به کشورمان، این مهم برزمین ماند و به موقع انجام نشد تا اینکه در سال ١٣٧٧ اولین انتخاب شورا‌ها برگزار شد.

وى افزود: نمایندگان مجلس درباره موضوعات با شورا‌ها مشورتى نمى کنند و تنها همان چیزى که به ذهنشان خطور مى کند را انجام مى دهند حتى می‌توان گفت با شوراو عالی استان‌ها هم هم فکرى و مشورت انجام نمى شود؛ انشااله مجلس این رویه را اصلاحکند.

رییس شوراى شهر تهران یادآور شد: چالش اول شورا‌ها با دولت است، انگار برایشان مشکل است که مدیریت محلى را بپذیرند این درحالی است که با چنین مدیریتی بار مشکلات کم‌تر مى شود؛ در دولت هاى مختلف این موضوع متفاوت است و در حال حاضر هماهنگىخوبى شکل گرفته است.

چمران بیان کرد: ما معتقدیم که شهردار را در کشورمان بهتر است شورا‌ها انتخاب کنند البته انتخاب شهردار انتخاب هیجانی واحساسی نیست و شناختى است.

وى یادآور شد: متاسفانه مشاهده می‌شود، شوراهایى که در حد و مرز خودشان حرکت نمی‌کنند و به دلیل منافع و مشائل خودشان پای در این جای مقدس مىگذارند، مشکلاتى را هم رقم مى زنند و اگر کارى کنند در بوق و کرنا گذاشته مى شود.

رییس شوراى شهر تهران تصریح کرد: چالش ما با آرای قوه قضایی هم هست، بعضی از مصوبات مغایرت قانونی دارد و دیوان عدالتاداری مى تواند آن را کند.

چمران تاكيد كرد: هیچکس جز شورایی‌ها به فکر شوراها نیست و خود شوراها باید با همفکری مشکلات را حل کنند همچنین باید با مجلس نیز همکاری‌هایی داشت برای مثال انتخاب شهردار در مجلس آمد و تعدادی از نمایندگان امضا کردند و شوراها از نمایندگان خود خواستند تا امضاها را پس بگیرند و این کار انجام شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.