سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای تکراری کی‌یف:

برای مقابله با پهپاد‌های ایرانی روسیه، سامانه هوایی می‌خواهیم

کی‌یف برای مقابله با آنچه کمک پهپادی ایران به روسیه ادعا می‌کند از واشنگتن سامانه دفاع هوایی بیشتری درخواست کرد.

دولت کی یف ضمن مطرح کردن ادعای تکراری استفاده از پهپاد‌های ایرانی توسط روسیه علیه اوکراین، از واشنگتن خواسته است که سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گزارش الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیروز مدعی شد احتمال هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های اوکراین با استفاده از موشک‌های ایرانی وجود دارد.

رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر مدعی شد متخصصان ایرانی در حال آموزش نیرو‌های روس برای استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین هستند.

اوایل روز شنبه، «اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در یک پست فیسبوکی مدعی شد: «تهران باید بداند که عواقب همدستی در جنایات تجاوز روسیه به اوکراین بسیار فراگیرتر از مزایای حمایت روسیه خواهد بود.»

این در حالی است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان گفته است ایران چندین پهپاد پیش از آغاز جنگ اوکراین به روسیه صادر کرده بود.

از ابتدای جنگ اوکراین در ماه فوریه، کی‌یف به طور مداوم کمک‌های اطلاعاتی از سوی آمریکا، انگلیس و دیگر شرکا در ناتو دریافت کرده است. برخی کارشناسان تاکنون نگرانی خود را در خصوص افشای اطلاعات جنگی ابراز کرده و می‌گویند اقداماتی از این دست ممکن است در بلندمدت به جنگ دامن زده و آن را گسترش دهد.

به تازگی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد واشنگتن ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین اختصاص داده است و در بسته کمک‌های جدید، ۴۵ تانک T-۷۲ به اوکراین داده خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
فلفل
۲۳:۱۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
مایه افتخار است که قدرت پهپادی و موشکی ایران ، شده نقل شبکه های خبری جهان و نقل جلسات دولت‌های غربی.
همان شبکه هایی که چند ماه قبل می گفتند اینها فتوشاپ است !!!!
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
اوکراینی ها باید برن غزه تعدادی از اعرابی که با سنگ به صهیونیستها پرتاب میکنند استخدام کنند تا با سنگ های دور پرتاب و نقطه زن این پهپادها را سرنگون کنند
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
خیلی بهتر و ارزانتر از پاتریوت و گنبد اهنین و غیره هست