سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۱۹ میلیون دلار در بخش صنعت استان همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: صادرات استان در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۶۴ درصدی دارد.

 احمد شانیان گفت: در هفت ماهه امسال ۱۹ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۸۵۹ دلار در بخش صنعت صادر شده است.

او  در کارگروه توسعه صادرات استان همدان، گفت: میزان صادرات هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۹ درصدی و از نظر وزنی کاهش ۱۵ درصدی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در هفت ماهه امسال ۳۵ کارت بازرگانی در استان همدان صادر شده، تصریح کرد: میزان صدور کارت بازرگانی در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی دارد.

شایان افزود: همچنین در این مدت بیش از ۱۷ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۹۱۱ دلار کالا به استان همدان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵۶ درصدی دارد.

او با بیان اینکه بخش صنعت ۳۴.۱ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است، افزود: در هفت ماهه امسال ۱۹ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۸۵۹ دلار در بخش صنعت صادر شده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۶۴ درصدی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به سهم ۱۸.۴ درصدی کشاورزی از صادرات استان، گفت: ۱۰ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۷۰۹ دلار کالا در بخش کشاورزی از استان همدان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۹ درصدی دارد.

شایان با بیان اینکه ۱۵ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۸۲ دلار کالا از بخش معدن و صنایع معدنی از استان همدان صادر شده، تصریح کرد: این بخش ۲۷ درصد از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۲۲ درصدی دارد.

او با بیان اینکه مواد شیمیایی ۲۰.۴ درصد از صادرات استان را شامل می‌شود، افزود: ۱۱ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۵۷۲ دلار ماده شیمیایی از استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۶ درصدی دارد.

شانیان فروسیلیس، کشمش تیزابی، کامپاندپلی وینیل کلراید، میلگرد آجدار، کشمش انگوری، الکتروموتور، بنزین، وازلین غیربهداشتی، سیم آلومینیوم، جار و بطری شیشه‌ای را از عمده کالا‌های صادراتی استان برشمرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.