سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاده مرگ در گناباد همچنان جان می‌گیرد

طرح دوبانده شدن مسیر گناباد به خضری پس از گذشت ۱۱ سال پیشرفت فیزیکی داشته است اما همچنان به دلیل نبود اعتبارات خسارت‌های جانی و مالی به همراه دارد.

محمدحسین اسماعیل زاده سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: هفته گذشته در مدت ۴۸ ساعت در این جاده شش نفر در دو تصادف جداگانه جان خود را از دست دادند و چندین نفر نیز به دلیل جراحات زیاد به بیمارستان منتقل شدند.

او افزود: برای حوادث در مسیر گناباد به قاین دو پایگاه اورژانس یکی در ابتدای مسیر (نوقاب) و یک پایگاه جاده‌ای در محل روستای نجم آباد فعال هستند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: پایگاه اوژانس هوایی گناباد نیز فعال و تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری را جهت موارد مورد نیاز پوشش می‌دهند تا در کمترین زمان مصدومین را به بیمارستان منتقل کنیم.

اسماعیل‌زاده بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ فقره تصادف در مسیر روی داده است که این تعداد ۴۰ مصدوم به همراه داشته که به بیمارستان علامه بهلول منتقل شده اند.

تنها قطعه دو طرفه جاده اصلی شرق کشور

محسن زنگویی رئیس پلیس راه گناباد گفت: تنها قطعه‌ای که در مسیر از خراسان رضوی وارد خراسان جنوبی می‌شویم و دو طرفه می‌باشد همین مسیر است.

او افزود: رانندگان از مسیر قاین که به سمت گناباد حرکت می‌کنند و یا از بیدخت گناباد به سمت مقابل به یکباره وارد مسیر دو طرفه می‌شوند که متاسفانه با سبقت حادثه ایجاد می‌شود.

رئیس پلیس راه گناباد ادامه داد: در این مسیر عرض جاده بسیار کم است د و پروژه دو بانده شدن مسیر نیز بسیار به کندی در حال انجام است که با سرعت گیر و روی بار رفتن به طور یقین میزان تصادفات کاهش چشمگیری خواهد داشت.

زنگویی بیان کرد: بیشترین میزان تصادف در این مسیر نیز در ساعت ۱۶ الی ۲۰ صورت گرفته است.

پیمانکار پولی دریافت نکرده است

داودی مسئول امور راه‌های اداره راه و شهرسازی گناباد نیز در خصوص کندی پروژه دو بانده کردن این مسیر گفت: کل این مسیر در حدود ۳۲ کیلومتر می‌باشد که کار دو بانده کردن آن از سال ۹۰ آغاز شده است.

او افزود: تاکنون پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در ۱۱ کیلومتر آن نیز اقدامات زیرساختی و پل‌ها تکمیل شده است. در مناقصه برای این مسیر نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، ولی تاکنون به خاطر کمبود اعتبار پرداختی به پیمانکار صورت نگرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.