سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مختاری در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

بروزرسانی طرح جامع آب خام/ ۸۰ میلیون متر مکعب از آب چاه‌ها صرفه جویی خواهد شد

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: نباید منابع آب زیرزمینی را برداشت کنیم و این غلط است.

علی محمد مختاری در یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در سال ۹۴ طرح جامع آب خام مجدداً ارائه شد و اعضای شورا در آن سال در جریان این طرح هستند.

وی با بیان اینکه ۱۳۳ میلیون متر مکعب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، گفت: در برنامه سال جاری در قالب تفاهم نامه با وزارت نیرو استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز به ۳۰ میلیون متر مکعب در سال افزایش خواهد یافت و ۱۴۵ میلیون متر مکعب تا سال ۱۴۱۰ استفاده خواهد شد؛ همچنین ۸۰ میلیون متر مکعب از آب چاه‌ها صرفه جویی خواهد شد. نباید منابع آب زیرزمینی را برداشت کنیم و این غلط است.

مختاری تأکید کرد: فرزندان و کودکان ما مستقیما از فضای سبز پارک‌ها استفاده می‌کنند و پساب مورد استفاده در پارک‌ها بهداشتی نیست، لذا پساب در فضای برون شهری استفاده می‌شود و در فضای سبز درون شهری آبیاری با آب چاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع آب خام در حال بروزرسانی است، گفت: جلسات مختلفی در این خصوص با شورا برگزار شده و اقداماتی که انجام می‌شود در قالب تفاهم نامه با وزارت نیرو است. ۷۵۰ منبع ذخیره از نزولات آسمانی داریم که در پارک‌ها احداث شده و دو تا سه هزار متر مکعب ظرفیت دارد که باید از این آب در مواقع بحرانی استفاده کنیم تا ظرفیت‌های ما در این بخش از بین نرود.

مختاری افزود: تلاش می‌کنیم بر اساس افق ۱۰ ساله عمل نکنیم و در طول سه یا چهار سال آینده بتوانیم طرح بازچرخانی آب را اجرا کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.