سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان یزد جزء چهار استان دارای سامانه پنجره خدمات دولت هوشمند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: شهروندان با مراجعه به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به نشانی my.gov.ir از خدماتِ الکترونیک بهره‌مند شوند.

محمد رضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، با اشاره به تعریف دولت هوشمند و لزوم ارائه تسهیل ارائه خدمات بدون مراجعه حضوری و به صورت برخط به متقاضیان در دولت هوشمند گفت: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، هشت ماه زودتر از مهلت قانونی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد. 

او افزود: بر همین اساس به منظور ایجاد یک راه امن برای دسترسی برخط به خدمات دولتی از طریق یک درگاه واحد، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند زودتر از موعد قانونی توسط وزارت مذکور راه اندازی شده و سایر دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی نیز ضمن راه اندازی درگاه واحد خدمات خود باید به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند.

پاکدل به تدابیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای توسعه دولت هوشمند اشاره کرد و ادانه داد: بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی باید یک سوم از خدمات پرکاربرد خود را در پنجره ملی ارائه دهند.

دبیرکارگروه توسعه دولت الکترونیک استان یزد با اشاره اتصال شهرداری یزد به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» از استان یزد به عنوان یکی از چهار استان دارای سامانه استانی در پنجره واحد نام برد و از مردم خواست تا با مراجعه به درگاه مذکور ضمن بهرمندی از خدمات، نظرات و پیشنهادات خود را به منظور افزایش کیفیت ارائه خدمات، اعلام کنند.

در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با دستور رئیس جمهور همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تا پیش از پایان سال ۱۴۰۱ حداقل ۵۰ درصد خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.