سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای سلامت دستگاه قضایی با اقدامات فرهنگی محقق خواهد شد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بایستی در حد مقدورات و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، توجه ویژه‌ای به مسائل بخش فرهنگی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در شورای فرهنگی دادگستری استان کرمان ضمن تبریک روز فرهنگ عمومی، اظهار داشت: علی رغم اهمیت کار فرهنگی در کشور که اصول نظام و انقلاب ما مسائل فرهنگی بوده است، کمتر به این حوزه توجه شده دو بسیاری از مشکلات موجود ریشه در فرهنگ مردم دارد.

وی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دولت‌های مختلف بر اهمیت مسائل فرهنگی تاکید کرده اند، اما این موضوع در دولت‌ها مورد توجه و در اولویت قرار نگرفت.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان کمبود، اعتبارات فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: مظلومیت مسائل فرهنگی در کشور به حدی است که کمتر به این حوزه توجه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر اولویت بندی برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: بخشی از برنامه‌های تفریحی، فرهنگی و آموزشی باید با همکاری همکاران انجام شود.

وی بر جلب مشارکت بخش خصوصی و برون سپاری برخی برنامه‌های فرهنگی نیز تاکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت به نحو شایسته بهره گیری شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: ارتقای سلامت دستگاه قضایی با اقدامات فرهنگی محقق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر طراحی جدید مجتمع فرهنگی - ورزشی عدالت تاکید کرد و گفت: تامین فضای مناسب جهت ایجاد فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی نیز بازدیدپس از طراحی‌های لازم، اجرایی شود.

وی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: طی سال جاری ۳۵ عنوان برنامه در این معاونت طراحی، برنامه ریزی و اجرا شده است.

محمدباقر اسلامی کمبود اعتبارات حوزه فرهنگی دادگستری کل استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: کمبود اعتبارات فرهنگی موجب می‌شود برنامه ریزی در این حوزه با مشکلاتی روبرو شود.

وی انتشار نشریه الکترونیکی فانوس، برگزاری جلسات معرفتی، اجرای مسابقات، برگزاری نماز جماعت و بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی را از جمله برنامه‌های اجرا شده دانست و اظهارداشت: طرح اوقات فراغت ویژه فرزندان کارکنان قضایی و اداری در تابستان سال جاری برگزار شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: از برنامه‌های بسیار خوب انجام شده، حمایت از افرادی است که به تازگی ازدواج کرده اند و در این رابطه هشت نفر از همکاران از تسهیلات پیش بینی شده، استفاده کرده اند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان، برگزاری اردو‌های یک روزه، بررسی وضعیت فرهنگی حوزه‌های قضایی در حوزه بودجه، امکانات و ...، تامین و به روز رسانی‌کتب مورد نیاز کتابخانه، تجهیز نمازخانه ها، بازسازی و خرید تجهیزات مجتمع فرهنگی- ورزشی عدالت و تعیین تکلیف فروشگاه محصولات فرهنگی را از برنامه‌های سال جاری حوزه فرهنگی دادگستری کل استان کرمان دانست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.