سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های پلیس راه اصفهان در خصوص نحوه رانندگی در زمان بارندگی

رئیس پلیس راه استان اصفهان نداشتن مهارت رانندگی در جاده‌های خیس را یکی از عوامل مهم سوانح رانندگی هنگام بارش باران دانست و در این زمینه توصیه‌هایی به رانندگان کرد.

سرهنگ اصغر زارع گفت: با توجه به اینکه در فصل سرما و بارندگی قرار داریم و برخی از رانندگان هنگام رانندگی در این شرایط آمادگی و مهارت کامل را نداشته و با بی توجهی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باعث بروز حوادثی برای خود و سایر کاربران راه می‌شوند.

او  خطاب به رانندگان گفت: در کلیه راه‌ها به ویژه در سر پیچ‌ها و راه‌هایی مانند راه‌های شن و ماسه، آغشته به قیر که سطح اصطکاک آن‌ها کم است آرام و بااحتیاط رانندگی کنید.

سرهنگ زارع با تأکید بر رعایت فاصله طولی خود رابا خودرو جلویی بیان کرد: هنگامی که لازم است توقف کنید یا سرعت‌تان را کم کنید، به آرامی و ملایمت ترمز کنید.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه هرگز یکباره پایتان را روی پدال ترمز فشار ندهید، عنوان کرد: اگر ماشین‌تان شروع به لغزیدن کرد، به آهستگی پایتان را از روی گاز بردارید و فرمان را در جهتی که می‌خواهید جلوی ماشین حرکت کند، بپیچانید.

او با بیان اینکه از چاله‌های آب باران دوری کنید، افزود: بلافاصله از لحظه شروع باران تا زمانی که جاده مرطوب است، سرعت‌تان را کم، یکنواخت و در حد کنترل نگه دارید، در پیچ‌ها از سرعت‌تان بکاهید و به هیچ عنوان به طور ناگهانی ترمز نکنید.

منبع:فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.