سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بین المللی است

مشاور معاون بین الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ظرفیت‌های بین المللی بسیاری بصورت بالقوه در سیستان و بلوچستان وجود دارد که می‌بایست بیش از پیش معرفی شود.

حدیث پازوکی در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان، هدف از سفر به استان را بررسی ظرفیت‌های حوزه صنایع دستی عنوان کرد و اظهارداشت: برنامه‌ریزی برای صادرات غیرنفتی بر پایه تولیدات خرد که نیازمند زیرساخت خاصی نیست و می‌تواند ارز آوری قابل توجهی داشته و با فعال شدن توریسم تجاری برای هنرمندان خارجی زمینه علاقمندی به هنر شرق را فراهم آورد.

وی تاکید کرد: پارچه و لباس پارسی به عنوان یک مولفه تجاری در کشور‌های خاستگاه مد و لباس می‌تواند زمینه رشد منطقه و سیستان و بلوچستان را فراهم کرده و ظرفیت مراودات طبقه هنرمند و تجار داخلی و خارجی را میسر کند.

مشاور معاون بین الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس‌جمهور گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان یک استان مرزی باید ویترین زیبایی از شکوه؛ پیشرفت و توسعه یافتگی کشور باشد.

ضرورت معرفی هنر سوزن دوزی در سطح بین‌المللی

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: کماکان ضرورت دارد هنر سوزن دوزی بیش از پیش در سطح ملی و بین المللی معرفی شود چراکه این هنر می‌تواند به ارز آوری منجر شود.

حسین مدرس خیابانی اظهارداشت: غالب بانوان سیستان و بلوچستان متبحر به هنر فاخر سوزن دوزی هستند و اقدامات موثری تاکنون جهت معرفی صنعتگران توانمند استان انجام شده که نیاز دارد کماکان به عرصه بین‌المللی معرفی شود.

وی تاکید کرد: شناساندن فرهنگ و هنر این خطه از کشور مهم است همچنین توجه به صادرات محصولات ارز آوری را بدنبال خواهد داشت.

زهرا ابراهیمی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: این استان زمینه ایجاد بازار بین المللی را در حوزه صنایع دستی داراست و برای تحقق این مهم ضرورت دارد بازار دایمی محصولات در تهران ایجاد شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.