سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی تأکید کرد؛

لزوم برخورد قانونی و قاطع با اخلالگران بازار در گیلان

استاندار گیلان بر لزوم برخورد قاطع با اخلالگران بازار و تداوم کنترل و نظارت بر زنجیره تولید تا مصرف به نفع مردم تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک بازار استان با تأکید بر رصد روزانه و نظارت مداوم اعضای تنظیم بازار از روند اجرای صحیح زنجیره تولید تا مصرف گفت: با توجه به وفور انواع کالا‌ها در انبار‌های استان و ذخیره کافی کالا‌های اساسی و دیگر کالا‌های مورد نیاز عموم مردم، مجموع دست اندرکاران مدیریتی و نظارتی باید با تداوم بازرسی‌ها از بروز هرگونه تخلف در روند تولید تا عرضه کالا در بازار پیشگیری کنند.

او با بیان اینکه معیشت، رفاه و سلامت مردم برای دولت سیزدهم بسیار اهمیت دارد، بر لزوم برخورد قانونی و قاطع با اخلالگران بازار تأکید کرد و افزود: عرضه کالا‌ها با برنامه ریزی و مدیریت انجام شده در گیلان به اندازه کافی و با توجه به نیاز بازار مقدور است، از این رو نباید اجازه داد عده‌ای سودجو در پیک تقاضای مردم، قیمت‌ها را افزایش دهند و مردم را ناراضی کنند.

استاندار تصریح کرد: در کالا‌های اساسی همانند مرغ، دولت نرخ مصوب اعلام کرده و هیچگونه گرانی قابل پذیرش نیست و باید متولیان امر زنجیره تولید تا مصرف این کالای مورد نیاز مردم در گیلان را بررسی کنند تا در حق مصرف کنندگان اجحاف نشود.

به گفته عباسی، سهمیه آرد مناطق دوردست، ارتفاعات و ییلاقی گیلان با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، باید با تدبیر فرمانداران با دقت در نظر گرفته شود.

او خطاب به فرمانداران گفت: تعطیلی خودسرانه تعدادی از نانوایی‌ها پسندیده نیست و نیاز است نظارت کافی و برنامه ریزی در شیفت فعالیت نانوایی‌ها در مناطق مختلف، رضایت مندی مردم در عرضه نان را در پی داشته باشد.

استاندار گیلان همچنین بر آماده سازی مزارع کشاورزی برای فصل زراعی آتی و استفاده بهینه از زمان و موضوعاتی همچون تأمین کود کشاورزی در راستای افزایش بهره وری محصول در سطح تأکید کرد.

عباسی افزود: جهاد کشاورزی استان با همکاری تعاون روستایی و دیگر متولیان، هماهنگی لازم در زمینه تهیه، تأمین و توزیع کود شیمیایی و آموزش کشاورزان گیلانی با رویکرد افزایش تولید را داشته باشند.

او همچنین به افزایش تولید محصول کیوی در استان و لزوم حمایت از کیوی کاران برای صادرات این محصول مازاد بر نیاز داخلی اشاره کرد و گفت: با توجه به فضای فراهم شده در تجارت بین الملل از سوی دولت و افزایش سهم صادرات ایران اسلامی، زیرساخت‌های لازم برای تسهیل امور کشاورزان نظیر حمل و نقل و بارگیری کالا‌ها در گمرکات و رایزنی با کشور‌های متقاضی با هماهنگی مناسب بین دستگاه‌ها به خوبی صورت پذیرد تا نگرانی فعالان این بخش برطرف شود.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌های گیلان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، اعضای حاضر گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.