سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراجعه روزانه ۳۰۰ نفر با علائم آنفولانزا و کرونا به مراکز درمانی استان اردبیل

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مراجعه روزانه ۳۰۰ نفر به مراکز درمانی این استان با علائم آنفلوآنزا و کرونا خبر داد.

جواد ابیشوند گفت: برای درمان خیل زیاد مراجعان مشکوک به ابتلای آنفلوآنزا و کرونا در استان اردبیل، ۱۱ مرکز معین در سطح این استان دایر شده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می گوید: این مراکز به صورت شبانه روزی و یا ۱۶ ساعته در شهرهای اردبیل، بیله‌سوار، پارس‌آباد، گرمی، کوثر، سرعین، مشگین‌شهر، آبی‌بیگلو، نمین، نیر، اصلاندوز و انگوت برای مراجعه و درمان مراجعان مشکوک به بیماری‌های تنفسی دایر و فعال است.

او با اشاره به پذیرش همه این بیماران در مراکز یاد شده گفت: پس از آزمایش‌های تخصصی، بیشتر مراجعان به عنوان افراد مبتلا به آنفلوآنزا تشخیص داده شده و با ویزیت و داروی رایگان مورد مداوا قرار گرفته اند و فرایند درمان سایر مراجعان روزانه هم ادامه دارد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به تامین داروی مورد نیاز مراجعان به این مراکز می گوید: بیشتر مبتلایان آنفلوآنزای نوع A شایع در استان در رده سنین کودکان قرار دارند و بیشتر با علائم تنفسی و سرفه و آبریزش بینی به مراکز درمانی مراجعه می کنند.  

ابیشوند همچنین خواستار انجام واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا در سطح استان اردبیل شد و گفت: واکسیناسیون گروه‌های هدف از جمله مادران باردار علیه این ویروس به صورت رایگان و در این ۱۱ مرکز معینی در حال انجام است ولی سایر شهروندان می توانند واکسن را از داروخانه‌ها تهیه و برای جلوگیری از ابتلا تزریق کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تاکید بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری در ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا می گوید: در صورت کم توجهی شهروندان به دستورالعمل های بهداشتی، احتمال اوج گیری شیوع کرونا و شدت ابتلا به آنفلوآنزا در استان وجود دارد.

او استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع را از جمله راههای کنترل شیوع کرونا و آنفلوآنزا در استان اردبیل عنوان کرد و گفت: در کنار این موارد ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.