سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الزام دستگاه‌ها برای ارائه خدمات هوشمند و حذف سریع دریافت مدارک فیزیکی

از آن جا که حرکت به سمت شکل گیری دولت هوشمند مدت‎ ها است آغاز شده، وزیر ارتباطات بر تسریع این امر و ارائه هرچه بیشتر خدمات هوشمند به مردم و کاربران تأکید دارد.

بیست و پنجمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با حضور رئیس جمهور و سایر اعضاء برگزار شد.
 
در این جلسه ابتدا گزارش پیشرفت پروژه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و سایر پروژه‌های اولویت دار دولت الکترونیک ارائه شد.
 
این جلسه مصوباتی داشت که به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تحقق آن‌ها سرعت و کیفیت ارائه خدمات دولتی به طرز محسوسی افزایش خواهد یافت.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: ️یکی از مصوبات بسیار مهم، الزام دستگاه‌ها به حذف روال دریافت مدارک از متقاضیان بود. البته این موضوع مربوط به مدارکی است که اکنون سرویس آن‌ها در مرکز ملی تبادل سرویس وزارت ارتباطات قرار دارد. برای این منظور دستگاه‌های اجرایی موظف شده اند تا پایان دی زیرساخت فنی لازم برای دریافت برخط این مدارک را فراهم کنند. با راه اندازی این سرویس، دیگر در مراجعه به دستگاه های دولتی نیازی به ارائه مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، مدرک تحصیلی،کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و... نخواهد بود.

به گفته وی، خبر خوش دیگر عزم دولت در حرکت به سمت دولت هوشمند است. در این خصوص مقرر شد پنج درصد از خدمات دستگاه ها تا پایان سال به صورت هوشمند ارائه شوند.

خدمت هوشمند به این معنی که:

۱) هیچگونه مدرکی به صورت فیزیکی از متقاضی دریافت نشود. ۲) تمامی استعلامات توسط دستگاه به صورت برخط از بانک‌های اطلاعاتی کشور دریافت شوند. ۳) در فرآیند ارائه خدمت هیچ گونه مداخله انسانی وجود نداشته باشد. ۴) در هر لحظه از شبانه روز امکان اطلاع از وضعیت درخواست توسط متقاضی فراهم باشد.

تحقق این موضوع قطعا منجر به تحول عظیمی در روال‌های اداری خواهد شد.

️با توجه به اهمیت موضوع حفظ و نگهداری متخصصان حوزه فناوری اطلاعات به عنوان سرمایه های ملی کشور، با دستور رئیس جمهور مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل با سازمان اداری استخدامی کشور زمینه لازم را برای به کارگیری نخبگان این حوزه در بخش های مختلف دولت، ایجاد کرده تا علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای زندگی و ارتقای دانش و مهارت های آنان مشکلات کاری و معیشتی آنان نیز پیگیری شود.

در این جلسه تمامی دستگاه های دولتی موظف شدند، تا پایان سال جاری حداقل ۵۰ درصد از خدمات خود را در قالب پنجره هوشمند ملی خدمات ارائه دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.