سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی رفع تداخلات اراضی دامغان تا پایان امسال

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان گفت: تا پایان شهریورماه سال آینده برای رفع تداخلات اراضی فرصت داریم اما تلاش می شود تا پایان امسال این اقدام در دامغان به پایان برسد.

علی‌اکبر عباسی‌راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در کارگروه رفع تداخلات اراضی این شهرستان از شناسایی تغییر کاربری اراضی ملی و مستثنیات در شهرستان دامغان خبر داد و اظهار کرد: با وجود اینکه تا پایان شهریورماه سال آینده برای رفع تداخلات اراضی فرصت داریم؛ اما امیدواریم تا پایان امسال رفع تداخلات در شهرستان دامغان به‌عنوان شهرستان پیشرو به پایان برسد.

وی در خصوص رفع تداخلات اراضی شهرستان دامغان گفت: کارگروه رفع تداخلات اراضی با هدف رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی، اصلاح سوابق نقشه‌ها و اسناد مالکیت در عرصه‌های مورد تداخل در اراضی ملی و دولتی با حضور کارشناسان امور اراضی، منابع طبیعی و نیز با همکاری ادارات ثبت اسناد و امور مالیاتی در حال اجرای روند کار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان ادامه داد: اهمیت موضوع رفع تداخلات اراضی به‌ویژه اختلافات موجود بین اراضی دولتی و کشاورزان در مورد تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات یکی از مسائل مورد تأکید مداوم مسؤولان بوده است.

عباسی‌راد اضافه کرد: اختصاص ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴ به مسأله رفع تداخلات اراضی نقطه عطفی بوده است.

وی بیان کرد: با اتمام رفع تداخلات اراضی، صدور سند کشاورزی تسهیل شده است و حقوق دولت و مردم حفظ می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز یک موضوع اهمیت دارد؛ اما اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری یک موضوع مهم‌تر است؛ چراکه بازدارندگی قانون در اجرای آن است و با این اجرا، از تسری جرم در سایر مناطق نیز جلوگیری می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.