سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش مدیران دفاتر فنی کشور فرصتی برای تبادل ایده ها، تجارب و گفتمانی تاثیر گذار

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش مدیران دفاتر فنی کشور فرصت مناسبی برای ترویج یک گفتمان تاثیر گذار، تبادل نظرات و ایده های مدیران و کارشناسان برای میهن اسلامی و خدمت به مردم است.

سیدعلی احمدزاده در همایش مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری های کشور در یاسوج، اظهار داشت: بهره گیری از تجارب، ایجاد تبادلات و اطلاعات راهبردی برای رفع نقایص و ضعف ها و در عمل رسیدن به شیوه صحیح تر و عملکرد بهتر می تواند از مزیت های این همایش باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: به دلیل کمی فرصت ها و هزینه ها و اما بالا بودن نیازها در حوزه عمران می طلبد تا دفاتر فنی استانداری ها در بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب، جهت تسهیل امور به خصوص پروژه‌های عمرانی موثرتر و علمی تر عمل کنند. 

استاندار به شرایط اقلیمی و توپوگرافی استان پرداخت و گفت: به دلیلی کوهسانی بودن هزینه های ساخت و ساز در این استان فوق العاده بالاست و برای جاده سازی، گازرسانی و آب رسانی به روستاهای استان تقریبا ۶ برابر متوسط کشور باید هزینه شود و برای تامین اعتبار با مشکل مواجه هستیم.

استاندار با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت، یک درصد خاک کشور و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نفت کشور و نزدیک به ۱۰ درصد آب کشور را دارد، اما از این مزیتها و ظرفیتها بهره ای نبرده ایم.

احمدزاده عنوان کرد: گچساران سرشار از مخازن نفت ایران است اما با نرخ بیکاری بالا مواجه است و برای خدمات رسانی  با مشکلات و کمبودمواجه است .

وی ابراز داشت: در شهرستان بهمئی ۸۵ حلقه چاه نفت وجود دارد اما مردم از مزایای آن کاملا بی بهره اند.

استاندار با اشاره به منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با اینکه در این استان سه سد بزرگ وجود دارد که در خروجی استان قرار دارند اما مردم استان از آن ها بهره مند نیستند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی خدمات زیادی در این استان انجام گرفته و بیشتر جاده های آن مربوط به بعد از انقلاب است اما هنوز کمبودها و مشکلات در استان بسیار است.

دکتراحمدزاده گفت: در فصل بارش ها  راه روستایی حدود ۲۸ روستای استان همچون مورزرد زیلایی و سیلاب کلوار به مدت چهار تا ۶ ماه به واسطه بارش ها و خاکی بودن قطع می شود.

وی تصریح کرد: در منطقه پهنوک حتی ماشین های کمک دار هم به سختی می روند و مردم روستاهای آن منطقه با مشکلات جدی روبرو هستند.

استاندار با بیان اینکه، خیلی از مناطق استان هنوز کم برخوردار هستند و امکانات ضعیف و جوابگو نیست،افزود: حتی زیبایی های استان هنوز پنهان است و توانمندی های گردشگری استان ناشناخته مانده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از محل سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی اختصاص یافت اما تخصیص ها کافی نیست.

احمدزاده اضافه کرد: به علت کمبود تخصیص ها در بحث جاده ها کارهای زیادی نتوانستیم انجام دهیم و متاسفانه به اهدافی که داشتیم نرسیدیم.

وی اظهار داشت:  اما با این حال و با وجود مشکلات اعتباری که وجود دارد کار زیادی در دست انجام است و می توان گفت که استان تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از محل اعتبارات سفر دولت کارهای زیرساختی زیادی آغاز شده است و رئیس جمهور به وزرا دستور داد که توجه ویژه به این استان شود.

احمدزاده بیان کرد: در این نشست ها انتظار می رود راهکارهای اجرایی برای برون رفت از مشکلات مردم ارائه شود.

احمدزاده با اشاره به مشکلات استان های حوزه زاگرس نشین تاکید کرد: از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده و کار جهادی انجام شود تا مشکلات استان های دامنه های زاگرس رفع شود.

همایش مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری های کشور و مدیران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان های  کشور در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد که از عصر روز چهارشنبه آغازش شد تا عصر امروز پنج  شنبه با دستور کارهای مختلف ادامه داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.