سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز امنیت سایبری استرالیا: هر هفت دقیقه شاهد یک حمله سایبری بوده‌ایم

یک مرکز دولتی استرالیا می‌گوید در سال جاری تعداد حملات سایبری افزایش یافته که نیمی با هدف سرقت و نیمی دیگر خواستگاه دولتی و خارجی داشته‌اند.

گزارش دولتی منتشر شده از سوی استرالیا نشان می‌دهد حملات علیه این کشور در سال مالی گذشته افزایش یافته به طوری که در هر هفت دقیقه، استرالیا شاهد یک حمله سایبری بوده است.

به گزارش رویترز، بر اساس آخرین گزارش سالانه تهدیدات سایبری، مرکز امنیت سایبری استرالیا در سال مالی گذشته ۷۶ هزار گزارش جرایم سایبری دریافت کرده که ۱۳ درصد بیشتر از دوره قبل است.

در این گزارش هشدار داده شده که بیش از نیمی از حملات با هدف سرقت و کلاهبرداری انجام شده و برخی دیگر خواستگاه دولتی داشته اند. به گفته مرکز امنیت سایبری استرالیا، حملات تحت حمایت دولت‌های دیگر، فضای سایبری استرالیا را به «میدان نبرد» تبدیل کرده است.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا در این خصوص می‌گوید: «این یک زنگ خطر بزرگ است و شرکت‌ها باید دست به کار شوند... ما باید خیلی بهتر عمل کنیم».

در همین هفته، مقامات استرالیا اعلام کردند یک سایت ارتباطی نیرو‌های نظامی و کارکنان دفاعی این کشور مورد حمله باج افزار‌ها قرار گرفته است. براساس گزارش‌ها، برخی از اطلاعات خصوصی مانند تاریخ تولد و جزئیات سربازی پرسنل نظامی ممکن است در پی حملات سایبری به سرقت رفته باشد.

در اواسط ماه جاری میلادی نیز، یک حمله سایبری به یک شرکت بیمه درمانی خصوصی باعث شد اطلاعات شخصی حداقل چهار میلیون مشترک استرالیایی فاش شود. کارشناسان فناوری می‌گویند این کشور به دلیل کمبود نیرو‌های بامهارت امنیت سایبری به هدفی در حملات سایبری تبدیل شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.