سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تعاون:

 ۶۷۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس گزارش شورای عالی اشتغال، ۶۷۰ هزار شغل در کشور طی هفت ماه امسال ایجاد شده است.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به مشهد بعد از نشست سراسری زیست بوم ملی اشتغال در جمع خبرنگاران گفت: اما گزارش‌های اولیه حاکی این است که تعداد بیمه‌شدگان افزایش بیشتری دارد، با این حال اشتغال گزارش شده، به شیوه‌های مختلف راستی آزمایی شده و تقریبا ۶ درصد انحراف قابل قبول است.

او افزود: دولت سیزدهم در رسالت‌های خود چند موضوع را تعریف کرده است که احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال، ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی، رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب و افزایش بهره وری از این جمله به شمار می‌رود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همه حوزه‌های مزبور ماموریت دارد، در مرحله نخست این وزارتخانه به دنبال تثبیت اشتغال است که این مهم در راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و متوسط و احیای بنگاه‌های بزرگی که به دلایلی تعطیل شده اند، دنبال می‌شود.

مرتضوی بیان کرد: دولت هم چند موضوع را شامل کاهش اتکا به صنعت تک محصولی و صادرات نفت، افزایش تولید در بخش‌های کشاورزی و صنعت و معدن، توجه ویژه به محوریت دریا و اقتصاد دریا محور را سرلوحه کار خود قرار داده است.

او تصریح کرد: دولت منابع مالی را برای اشتغال در تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال در نظر گرفته که بخشی از منابع تبصره ۱۶ محقق شده است که برای ایجاد اشتغال خرد در اختیار سازمان‌هایی از جمله کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: پیش بینی لازم برای تامین منابع مالی از محل تبصره ۱۸ شده است و تا پایان سال منابع متنوعی از این محل به استان‌ها تزریق می‌شود.

 مرتضوی با اشاره به بستر اشتغالی که از محل صنعت مسکن ایجاد می‌شود، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی زمین برای تعهدات دولت در حوزه مسکن در سراسر کشور آماده شده است و بانک‌های عامل شروع به پرداخت تسهیلات کرده اند که امیدواریم با رونق ساخت و ساز، میزان اشتغال قابل توجهی محقق شود.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز وارد مشهد شد، شرکت در نشست سراسری زیست بوم ملی اشتغال، آغاز عملیات اجرایی احداث ۲ هزار واحد مسکونی در گلبهار و شرکت در کارگروه اشتغال خراسان رضوی از جمله برنامه‌های سفر وزیر تعاون به این استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
جناب وزیر میدونی وقتی بچه ات لیسانس و با بدبختی میگیرهبعد ام اس داره تمام انگیزه میشه کار بانداشتن مشکل حرکتی به رشته ح مقوق و الهیات میری اپیش دادستان استان لرستان وقتی شرایط بد خانواده رو توضیح میدی و از بیماریت میگی با برخوردی بد بیرونت میکنن چ حالی نیشی مطمئنم نمدونی از استان تا شهرم گریه کرد بروجرد میگفت من اینده ندارم و نابود شدم