سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبان:

فعالیت آزادانه رسانه ها را حمایت می کنیم

وزارت امور خارجه طالبان از فعالیت آزادانه رسانه‌ها در چارچوب منافع ملی و ارزش‌های اسلامی در افغانستان اطمینان داده‌ است.

وزارت امور خارجه طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفت: طالبان به‌ اهمیت حقیقت‌یابی و انعکاس آن معتقد است و بدین منظور، ضمن تجویز فعالیت رسانه‌ها و کارمندان آن، فضای مناسب کاری را برای دسترسی به‌ معلومات لازم و همه مناطق کشور فراهم نموده است.

در اعلامیه آمده است افزون بر ا‌ین، 14 شبکهٔ خبری خارجی در کشور حضور دایمی دارند و از ‌آغاز سال 1401 بدین‌سو، برای ‌بیشتر‌ از 700 خبرنگار از 196 شبکهٔ خبری از کشورهای آسیایی، اروپایی، امریکایی و آسترالیایی تسهیلات رفت‌و‌آمد و گزارش‌سازی را فراهم‌نموده است.

وزارت خارجه طالبان تاکید کرد طالبان برای تمامی رسانه‌ها، در‌ مطابقت با ارزش‌های اسلامی و منافع ملی، در چارچوب رفتار مسلکی از فعالیت آزادانه و مصونیت آنها اطمینان می‌دهد.

این در حالی است که نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان "یوناما" در صفحه فیسبوک خود نوشت از ماه آگیست سال 2021 بدینسو نقض حقوق بشری بیش از 200 ژورنالیست در افغانستان توسط یوناما ثبت گردیده‌است.

به گفته یوناما، این تعداد بی سابقه شامل دستگیری های خودسرانه، بدرفتاری، تهدید و ارعاب میشوند.

یوناما تاکید کرد رسانه ها در افغانستان در خطر به سر می برند؛ بیایید همه درحفاظت از ژورنالیستان و پایان دادن به معافیت از مجازات کمک نماییم."

از سویی دیگر دو روز پیش نشرات شبکه تلویزیونی کابل نیوز در کابل نیز متوقف شد.

برچسب ها: رسانه ، طالبان ، خبرنگاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.