سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تعاون:

ابلاغ منابع مالی در حوزه اشتغال و عمران در دستور کار است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ابلاغ منابع مالی در حوزه اشتغال و عمران در دستور کار است.

 صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جمع مدیران و معاونان اجرایی مرتبط با اشتغال در استان‌ها گفت:امروز با هدف تبادل نظر، دانش افزایی و آخرین تبادلات علمی و دانش روز در حوزه اشتغال گرد هم آمدید تا آخرین یافته‌ها در هم آمیزید و به نتایج راهبردی و کاربردی برسید تبادل اندیشه کنید تا ایده‌های ذهنی در ذهن صاحبان اندیشه تبدیل به پدیده شود و متناسب با موقعیت استانی خود به کار بگیرید.

او افزود: اشتغال از نادر مباحثی استی که از وظایف حاکمیت است. هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مساله اشتغال بیت الغزل ماموریت این دولت است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در آموزه‌های دینی ما به مسأله اشتغال توجه ویژه‌ای دارد سخنی است با این محتوا کسی  که برای خانواده خود کار کند مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.

مرتضوی خطاب به مدیران و معاونان حوزه اشتغال بیان کرد: شما بازیگران اصلی اشتغال امروز دور هم جمع شدید تا چگونه اندیشیدن را پیرامون افزایش بهره وری کار ترسیم کنید و نتیجه گیری کنید.

او تصریح کرد: باید به علم روز بشویم و به بهره وری بیاندیشیم ماموریت ویژه شما اشتغال است. اشتغال نه برای شاغل شدن که اشتغال برای تولید است اگر میزان اشتغال افزایش یابد و میزان تولید و بهره وری افزایش نیابد مانند در آب در هاون کوبیدن است.

وزیر تعاون تأکید کرد:برای اشتغال دو مقدمه لازم است اول آموزش و دانش است. آموزش متناسب با نیاز سنجی نیست بلکه مبتنی بر پر کردن کرسی هاست و برای کشور تولید دانش نمی‌کنیم لذا لازمه عمل کردن دانستن است که به صورت آموزش نمایش است.

مرتضوی اظهار کرد:نکته دوم منابع است اگر آموزش باشد و انگیزه در کار هم باشد منابع بدست می‌آید. اگر طلای انبار شده بانوان در کشور ما تبدیل به منابع ریالی شود هیچ متقاضی دریافت تسهیلات در نوبت کار قرار نمی‌گیرد.

او افزود:منابع، طبق تعریف تبصره ۱۶ و ۱۸ در استخدام اشتغال و مسکن تعریف شده است و با تعاملی که با ریاست جمهوی انجام شده است پیش بینی‌هایی شده تا در دو حوزه عمران و اشتغال برنامه‌های مفیدی در دستور کار داریم منابع خوبی در حوزه اشتغال و عمرانی ابلاغ خواهد شد.

وزیر تعاون ادامه داد: تلفیق منابع بسیارمهم است، فرهنگ وقف برای اشتغال است که در کشور ما مغفول مانده است و در حوزه اشتغال وقف کمی داریم.

مرتضوی بیان کرد:در بحث اشتغال مساله مهم استفاده از ظرفیت‌های موجود است، دنبال طرح‌های جدید نباشیم ظرفیت‌های خالی بسیاری در استان‌ها وجود دارند که تعطیل شدند.

دوره آموزشی مدیران و معاونین اشتغال استان‌ها با عنوان نشست سراسری زیست بوم ملی اشتغال با هدف حذف فاصله‌ها از ستاد تصیم گیری سیاست‌ها و صفوف اجرایی در استان‌ها به مدت سه روز از ۱۱ آبان ماه  آغاز و تا ۱۴ آبان ماه به پایان خواهد رسید.

در این نشست سه روزه مدیران استانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران تولید و اشتغالزایی از سراسر کشور به بیان مشکلات زیرساخت‌های اشتغال و کارآفرینی پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
صدها هزار نفر از مهندسان مجری و ناظر و طراح نظام مهندسی ساختمان بیکار هستند ، دولت و مجلس باید بیمه تامین اجتماعی مهندسان ساختمان را ایجاد کنند و پرداخت کنند و صندوق بیمه بیکاری مهندسان ایجاد کنند .