سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انصراف شرکت عمانی از حضور در نمایشگاه هوایی بحرین

شرکت هواپیمایی السلام عمان به سبب حضور رژیم صهیونیستی در نمایشگاه بین المللی هواپیمایی بحرین از مشارکت در این نمایشگاه انصراف داد.

شرکت هواپیمایی السلام عمان به سبب حضور رژیم صهیونیستی در نمایشگاه بین المللی هواپیمایی بحرین از مشارکت در این نمایشگاه انصراف داد.

براساس گزارش پایگاه الخلیج آنلاین همچنین پس از اعلام مشارکت رژیم صهیونیستی در این نمایشگاه «خانه سرمایه گذاری کویت» هم نام خود را از لیست حامیان نمایشگاه حذف کرد.

شرکت عمانی در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: «از مشارکت در این نمایشگاه انصراف داده است».

گروه «عمانی‌ها علیه عادی سازی روابط» هم در حساب کاربری خود در توییتر از حذف نام عمان از پایگاه این نمایشگاه سازشگر (با رژیم اشغالگر) خبر داد.

به نوشته این پایگاه: در همین زمینه، گروه‌های ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در کشور‌های خلیج فارس مشارکت شرکت‌های نظامی و امنیتی اسرائیل در نمایشگاه هواپیمایی بحرین را محکوم کردند. این نمایشگاه قرار است در نهم نوامبر آینده برگزار شود.

ائتلاف «خلیج علیه عادی سازی روابط» مشارکت چهار شرکت اسرائیلی در این نمایشگاه را تایید کرد. این چهار شرکت عبارتند از: شرکت صنایع هواپیمایی و فضایی (IAI)، شرکت «البیت سیستمز» صاحب راکت‌های ۰ MPR ۵۰، شرکت رافائل و نمایشگاه دفاعی اسرائیل (ISDEF) که بزرگ‌ترین نمایشگاهی است که رژیم اشغالگر برای ترویج سلاح‌های خود در سطح بین الملل برگزار کرده است.

این ائتلاف اعلام کرد: این شرکت‌های اسرائیلی هواپیما‌های جنگی و سلاح‌های مختلف به منظور تخریب منازل فلسطینی‌ها و کشتن ده‌ها غیرنظامی در غزه برای ارتش رژیم اشغالگر تولیده کرده اند.

ائتلاف یاد شده از خانه سرمایه گذاری کویت به سبب واکنش سریع و حذف لگوی شرکت خود از فهرست حامیان مالی نمایشگاه بین المللی بحرین که میزبان شرکت‌های نظامی اسرائیل خواهد بود، قدردانی کرد.

در همین زمینه جنبش ابتکار ملی بحرین علیه عادی سازی روابط برپایی نماشگاه هواپیمایی در بحرین در منطقه الصخیر را محکوم و از اقدام طرف‌های انصراف دهنده از حضور در نمایشگاه استقبال کرد و از دیگر طرف‌ها هم خواست از حضور در نمایشگاه انصراف دهند.

این نخستین بار است که شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه بین المللی هواپیمایی بحرین شرکت می‌کنند. این نمایشگاه هر سال برگزار می‌شود. گروه‌های خلیجی مخالف با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از دیگر شرکت ها، گروه‌ها و افراد خواستند در مخالفت با عادی سازی روابط از مشارکت در نمایشگاه انصراف دهند.

بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان در اظهاراتی در ماه مه گذشته تاکید کرده بود؛ کشورش وارد هیچ گونه روابط یا توافق عادی سازی با رژیم اشغالگر نمی‌شود، وی حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین را خواستار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.