سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد لاوروف از گزارش مغرضانه وال‌استریت ژورنال علیه ایران

وزیر خارجه روسیه در تماسی با امیرعبدالهیان تاکید کرد غرب با استفاده از رسانه‌های خود به دنبال ملتهب کردن اوضاع در خلیج فارس است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که رسانه‌های غربی برای برافروختن آتش تنش در منطقه خلیج فارس تلاش می‌کنند.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: لاوروف کارزار رسانه‌های غربی را برای به اوج رساندن تنش‌ها در خلیج فارس، زیان بار توصیف کرد.

او به امیرعبداللهیان گفته است که چنین اقداماتی ممکن است به اوج گیری خطرناک تنش در این منطقه راهبردی مهم منجر شود.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز گذشته (سه‌شنبه) در گزارشی ادعا کرد عربستان اطلاعاتی را با آمریکا به اشتراک گذاشته که حاکی از حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی در داخل عربستان سعودی است. بر اساس این ادعای جدید، ارتش آمریکا و دیگر نیروها در منطقه غرب آسیا، سطح آماده‌باش را افزایش داده‌اند.

با این وجود  «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در نشست خبری در پاسخ به سئوالی در این باره که آیا به شهروندان آمریکایی درباره این تهدید قریب‌الوقوع در عربستان سعودی اطلاع داده شده، گفت: «من از هیچگونه هشدار کنسولی اطلاعی ندارم».

شایان ذکر است غرب به رهبری آمریکا از ماه ها پیش همزمان با تشدید تنش ها در جنگ اوکراین، ادعاهایی ضد ایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می کند. آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپادهای ایرانی را مطرح کرده و مدتی است ادعای انتقال موشک های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ را مطرح می کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
مزدوران ائتلاف سعودی جنایتکار از سال 2015 تاکنون غیر نظامیان یمنی را و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار و با انواع سلاح های و بمب های ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل می کشند و همچنان نیز ادامه می دهند شرم آور و تاسف بار است.
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
نیروهای آمریکایی به سرقت نفت سوریه ادامه می دهند
کامالا هریس بی ادب، معاون رئیس‌جمهور آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
و ما هم نگران حضور نیروهای تروریست آمریکایی در سوریه، عراق، یمن و منطقه خاورمیانه هستیم
و ما هم نگران حضور نیروهای تروریست کشورهای اروپایی در سوریه، عراق، یمن و منطقه خاورمیانه هستیم.
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
غرب از سال 1357 تاکنون با حکومت نظام جمهوری اسلامی دشمن بوده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
غرب ثابت کرد که سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی بوده است.