سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد ۲۲ درصدی نرخ اهدای خون تهرانی‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال

سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: اهداکنندگان مستمر  ۱۰۸ هزار و ۷۷۵ واحد خون در هفت ماه اول سال جاری اهدا کرده اند.

سیدمنتظر شبر گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ۲۸۶ هزار و ۷۸۳ نفر جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کرده اند که ۲۲۷ هزار و ۱۹۱ نفر موفق شدند خون خود را برای کمک به زندگی بیماران اهدا کنند. آمار اهدای خون تهرانی ها نسبت به وضعیت مشابه زمانی در سال گذشته، با رشد ۲۲ درصدی مواجه شده است.

او افزود: اهداکنندگان بار اولی با ثبت ۳۹ هزار و ۴۳۴ واحد اهدای خون و رشد بیش از ۳۳ درصد نسبت به سال قبل، بهترین آمار را در جمع اهداکنندگان داشته اند و بعد از آن، اهداکنندگان با سابقه اهدای خون در سال های قبل بودند که با ۷۸ هزار و ۹۸۲ اهدای خون و افزایش ۲۷ درصدی نقش ویژه ای در مشارکت اهداکنندگان خون در سطح استان تهران داشتند.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران ادامه داد: اهداکنندگان مستمر  ۱۰۸ هزار و ۷۷۵ واحد اهدای خون در هفت ماه اول سال جاری داشته اند و اهدای خونشان از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته برخوردار بوده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ۸ هزار و ۳۶۵ واحد پلاکت توسط تهرانی ها اهدا شده است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

شبر گفت: نیاز به خون همیشگی و دائمی است و بیماران هموفیلی، تالاسمی و همچنین افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند. از هموطنان درخواست می کنیم که در زمینه امر اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.