سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز رزمایش جهادی دامپزشکی در مناطق عشایری و روستایی استان اردبیل

رزمایش ۲ روزه و جهادی سازمان دامپزشکی کشور امروز در مناطق عشایری و روستایی استان آغاز شد.

محمد مهدی خورشیدوند  در آیین آغاز رزمایش جهادی دامپزشکی در اردبیل گفت: امروز پانزدهمین رزمایش تخصصی سازمان دامپزشکی کشور در استان اردبیل آغاز می‌شود و در همه شهرستان‌های استان خدمات ارایه خواهد شد.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور می گوید: در نیمسال گذشته یک میلیون خدمت در ۱۵ استان ارایه شده و دیپلماسی بازرگانی کشور در حوزه آبزیان و دام و طیور، در حال قدرتمند شدن است و واکسیناسیون، سم‌پاشی محل دام، مبارزه با بیماری‌ها، ویزیت و درمان دام از برنامه‌های رزمایش است که به صورت رایگان در مناطق سخت گذر روستایی و عشایری و با همکاری ادارات در استان اردبیل اجرا خواهد شد.

به گفته او، بیش از ۲۰۰ نیروی متخصص دامپزشک از استان اردبیل و سایر استان‌ها در این رزمایش مشارکت می‌کنند و تا پایان امسال، بیش از ۸۰۰ هزار خدمت واکسیناسیون را در سراسر استان انجام خواهیم داد.

خورشیدوند گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف سازمان دامپزشکی، مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام است، در قالب رزمایش‌های جهادی، نقاط کمتر برخوردار را تحت پوشش قرار می‌دهیم و در حوزه‌های امنیت غذایی و امنیت و پدافند زیستی در این مناطق فعالیت می‌کنیم.

او می گوید: طبق برنامه سند تحول سازمان دامپزشکی کشور مهار، مبارزه و ریشه کنی پنج بیماری اصلی شایع در کشور نظیر پی پی آر، تب برفکی، آبله شاربن، تب کریمه و هاری در دستور کار است و کانون‌های شیوع این بیماری‌ها را در استان‌های مختلف شناسایی شده است.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: قرارگاه جهادی دامپزشکی نخستین قرارگاه نهادی و رسمی دولت سیزدهم است و ۶ وزارتخانه آماده استفاده از خدمات آن هستند و در اجرای رزمایش‌ها در استان‌ها، مدیران کل دامپزشکی استان‌ها زمینه همکاری دستگاه‌ها را فراهم می‌کنند و سپس گروه‌های جهادی وارد میدان کار می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.