سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۳۷ هزار حواله الکترونیکی کود کشاورزی در اصفهان

کارشناس زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از صدور ۳۷ هزار حواله الکترونیکی در سامانه کنترل و پایش مواد کودی در استان اصفهان خبر داد.

مهران توکلی افزود: باتوجه به سال زراعی جدید تاکنون تعداد ۳۷ هزار حواله الکترونیکی برای کشاورزان صادر و نزدیک ۸ هزار و ۲۰۰ تن کود‌های ازت، فسفات، و پتاسیم به کشاورزان تحویل داده شد.

او افزود: قیمت کود‌های یارانه دار  امسال  به صورت متوسط طی دو مرحله افزایش ۱۰۰ درصد داشته است.

به گفته‌ی او کشاورزان می‌بایست به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی در سراسر استان مراجعه و طی فرآیندی با توجه به کد ملی و سطح زیر کشت محصول موردنظر نسبت به ثبت مشخصات در سیستم پهنه بندی اقدام کنند و سپس به هنگام نیاز در خواست خود را به مراکز اعلام و حواله کودی الکترونیکی صادر شده را در محل کارگزاری توزیع کود تحویل بگیرند.

او در ادامه اظهار کرد: کشاورزان می‌توانند مقدار مناسبی از کود‌های شیمیایی را در فصل بهار و پاییز اضافه کنند تا موجب بازیابی قوای گیاهان و رشد بهینه آن‌ها شود.

لازم به ذکر است که درسال زراعی گذشته ۷۲ هزار تن از انواع کود‌ها توزیع شده که بالغ بر ۲۰۰ هزار حواله الکترونیکی می‌باشد و در سال زراعی امسال نیز ۸۰ هزار تن از انواع کود‌ها سهمیه استان اصفهان برای کشاورزان برای کشت بهاره و پاییزه می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.