سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری آیین نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس گیلان

آیین نمادین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در دبیرستان دخترانه شاهد رشت با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار برگزار شد.

در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و گرامیداشت روز دانش آموز، زنگ استکبارستیزی در مدارس گیلان همزمان با سراسر کشور طنین انداز شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در آیین جشن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز با گرامیداشت یوم الله سیزده آبان و تبریک روز دانش آموز گفت: نظام استکباری همیشه استعمارگری و بهره کشی از کشور تحت سلطه را در برنامه‌های خود داشته وبدخواهان نظام بخوبی فهمیده اند که آینده سازان کشور ایران اسلامی دانش آموزان و دانشجویانی هستند که پرورش یافته مکتب حسینی و مجهز به سلاح ایمان هستند.

آیت الله رسول فلاحتی به تعالی زنان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: دشمنان اسلام قصدشان کمرنگ کردند اعتقادات و باور مردم ما است و با طرح مسئله حجاب کانون خانواده‌ها را نشانه گرفته اند.

او همچنین تظاهرات دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷، تبعید امام خمینی (ره) و تسخیر لانه جاسوسی ۱۳۵۸ را سه واقعه تاریخی ۱۳ آبان دانست.

استاندار گیلان هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز گفت: ۱۳ آبان جشن ملی ایرانیانی است که برای پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر مبارزه با تمام توان استقلال کشور را نیز حفظ کردند.

اسدالله عباسی ایمان به خدا، بصیرت و آگاهی را رمز موفقیت دانش آموزان و دانشجویان دانست و افزود: امروز دشمنان از رشد علمی جوانان و توسعه کشور به شدت ترسیده و سعی دارد با هر ترفندی مسیر علم آموزی را به انحراف بکشاند.

محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز همزمان با کشور زنگ استکبار ستیزی در ۳ هزار و ۸۰۰ مدرسه گیلان به صدا درآمد، گفت: برگزاری جشن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و گرامیداشت سالروز شهادت دانش آموز شهید محمد حسین فهمیده فرصت مناسبی برای انتقال آموزه‌ها به نسل جوان و نوجوان است تا بدانند که ما چه عقبه‌ای را پشت سر گذاشته ایم تا به عزت و سربلندی برسیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.