سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابستان امسال بیش از ۱۵ هزارنفر در خوزستان آموزش مهارتی دیدند

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر از مهارت‌آموزان در تابستان امسال دوره‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای دراستان طی کردند.

جلیل بیت مشعلی گفت: تعداد مهارت آموزان و دانش آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵ هزار و ۳۲۰ نفر دوره بوده که دربیش از ۴۰۰ حرفه اجرا شد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان می گوید: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با ۵۵ مرکز ثابت دولتی و ۸۹۵ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای سطح استان متولی آموزش‌های مهارتی غیررسمی، همگام با استاندارد‌های ملی و بین المللی، رسالت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر را برعهده دارد.

به گفته او گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی شامل کارجویان، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، اتحادیه‌ها و اصناف، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، سربازان وظیفه، ساکنین مناطق محروم، مرزی و سکونتگاه‌های غیررسمی، گروه‌های در معرض آسیب نظیر زنان سرپرست خانوار و کودکان کار، زنان خانه دار، افراد دارای معلولیت، روستائیان و عشایر، زندانیان و خانواده¬‌هایشان، معتادان بهبود یافته، آسیب دیدگان اجتماعی، اتباع خارجی هستند.

بیت مشعلی می گوید: بر اساس آمار‌ها بیش از ۴۰ درصد افرادی که به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند، فارغ التحصیل دانشگاهی هستندو یکی از دلایل عدم اشتغال فارغ التحصیلان فقدان مهارت‌های لازم و قابل عرضه به بازار کار است و بهره‌مندی جوانان از آموزش‌های مهارتی و گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای بهترین راهکاربرای ورود آن‌ها به بازار کار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.