سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از ۱۰ هزار پرونده جرائم علیه میراث‌ فرهنگی

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از جلوگیری از ۱۰ هزار پرونده جرائم علیه میراث‌ فرهنگی خبر داد.

سردار حسن مهری فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از ابنیه تاریخی شرق و مرکز مازندران، گفت: از ۱۰ هزار پرونده جرائم علیه میراث‌ فرهنگی برای کمک به حفاظت میراث‌ فرهنگی و انتقال آن برای آیندگان در ۲ سال گذشته پیشگیری و جلوگیری کردیم.

او با اشاره به اینکه برابر با قانون یگان حفاظت میراث وظیفه حفاظت از آثار منقول و غیرمنقول وزارت میراث‌ فرهنگی، کاخ موزه‌ها، قلعه‌ها و تپه‌های تاریخی را برعهده دارد، افزود: انجام این وظیفه مستلزم امکانات است که باید برای یگان حفاظت در نظر گرفته شود تا بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

سردار مهری مهمترین مشکل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی را کمبود نیرو‌های انسانی در سراسر کشور و عدم توزیع متناسب امکانات با شرح وظایفی که برای یگان حفاظت مشخص شده، عنوان کرد و گفت: با بدو ورود با قطع سهمیه سربازان عادی و کسر سهمیه سربازان امریه مواجه شدیم که این موضوع را با همراهی ستاد کل نیرو‌های مسلح حل کردیم که آن هم افزایش سهمیه سربازان بود.

او با اعلام اینکه ۳۵ هزار اثر ثبت ملی در کشور داریم، افزود: با این تعداد نیروی انسانی که داریم شاید نتوانیم سالی یکبار به این آثار سرکشی کنیم.

سردار مهری به امضاء تفاهمنامه بین وزارت میراث‌فرهنگی و فرمانده فراجا اشاره کرد و افزود: این تفاهمنامه کمک بسیار بزرگی به حفاظت میراث‌فرهنگی می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.