سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد خبر داد

فعالیت بیش از سه هزار واحد صنعتی در یزد

کلانتر گفت: استان یزد با سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی و ۵۰۰  واحد معدنی بهشت سرمایه‌گذاری ایران است.

علی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: راه معیشت استان یزد از گذشته تا به امروز تولید  و صنعت بودهکه باید به تناسب این حجم کار و تلاش، منابع و بودجه برای ایجاد زیرساخت اختصاص داده شود.

او  با اشاره تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان افزود: در استان یزد ۴۰ درصد واحد تعطیل و ۲۰ در صد واحد نمیه تعطیل وجود دارد که  در حال حاضر واحد های تولید و صنعتی با  ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت دارند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد گفت: وضعیت  فعالیت  واحد‌های صنعتی و تولید در استان نسبت به سال های گذشته بهتر است.

کلانتر بزرگترین چالش صنعت در استان را  نبود نقدینگی، برورکراسی اداری و مشکلات گمرکی  دانست و گفت: با شفاف سازی و همفکری و همکاری با مسئولان کشور و استان  می توان اشتغال استان را رو نق داد.

او اظهار داشت  تعداد واحد‌های دارای مجوز در استان را ۲ تا سه برابر کشور است و وقتی صادرات  کالا نداشته باشیم اشتغال هم نداریم البته  اخیرا با همکاری قوه قضائیه خیلی مشکلات مرتفع شده، اما باید بیشتر تلاش کنیم.

کلانتر گفت: استان یزد رتبه ۹در سطح دنیا در زمینه تولید کاشی و سرامیک و نساجی را به خود اختصاص داده است.

او افزود: ۸۰ درصد از سهم بازار کشور متعلق به پارچه‌های رومبلی یزد است و ۲۰ درصد از صادرات نساجی کشور را به خود اختصاص داده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.